menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druif ziek

Ga naar meest recente reactie

Sutu

Sutu

Mijn druivenstok doet raar dit jaar. Volgens mij is dit geen galmijt, want de pokken zijn er niet. Het lijkt op (poeder)suiker aan onderkant blad. Vorige jaar heel veel heerlijke druiven, nu half gevulde trossen. Wat is het en doe ik eraan.
Alvast bedankt

Fruit

vrijdag 26 juli 2024 - 17:42
Tuinprins

Tuinprins

Ziet er voor mij uit als 'echte meeldauw'.

Zie:

https://www.tuinadvies.nl/artikels/echte_of_valse_meeldauw


Tijdig spuiten met een daartoe geschikt middel (bijv. spuitzwavel) om verdere uitbreiding tegen gaan. Echte meeldauw kan ook de druiven zelf aantasten en maak ze daardoor ongeschikt voor consumptie.


Gegroet, de tuinprins



zaterdag 27 juli 2024 - 07:51
Sutu

Sutu

Dank voor ne reactie.
Ik heb even gegoogled op valse en echte meeldauw. De valse is op onderkant blad en echte op bovenkant. Bij mij onderkant, dus zou dan om de valse gaan, maar is niet dof, glinsterd meer zoals suiker.
Is oude wijnstok vanuit tuin van mijn moeder, nu in pot gezet, hoop dat het volgend jaar beter gaat.

Fruit

zaterdag 27 juli 2024 - 10:08
Peterplant

Peterplant

Je druif staat wel in een heel kleine pot.
zaterdag 27 juli 2024 - 13:16
Sutu

Sutu

De pot lijkt misschien kkeiner dan die is, het is een bolle pot. Soort olijfpot. Vorig jaar uit tuin van mijn moeder meegenomen met weinig wortel. Afgewacht wat de druivenstok zou doen. Heel veel heerlijke druiven en veel blad tot mijn verbazing. Maar misschien tijd om toch in de grond te zetten. De schimmel zal wel vervolg van de vele regen zijn.
dinsdag 30 juli 2024 - 21:07
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).