menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Druivelaar

Ga naar meest recente reactie

MaMina

MaMina

Verleden jaar heb ik 2 mooie druivelaars gekregen. Eén druivelaar wil ik tegen het tuinhuis zetten met de bedoeling hem te laten klimmen. Hoe leid ik hem het best en welk steunmateriaal zet ik tegen de houten wand? Om de 2 jaar moet het tuinhuis gevernist worden, dus daar moet ik wel rekening mee houden.
De andere druivelaar zou ik in een grote pot willen zetten als sierstruik. Ik heb dat al gezien in tuincentra's, maar weet niet hoe ik er aan moet beginnen.
Alle tips omtrent druivelaars zijn welkom, want ik vind het een mooie plant. Bedankt
maandag 30 mei 2016 - 14:59
baloe

Baloe

De vraag die je stelt is niet zo makkelijk.
Als je voldoende plaats wil om te kunnen schilderen, dan kan je misschien enkele leggers met guyot snoei toepassen. Dan denk ik dat je de last kan beperken.
Voor de sierstruik zo ik een umbrella-snoei toepassen. (met google kan je wel goede details vinden).
zondag 5 juni 2016 - 19:50
MaMina

Tekst aangepast

MaMina

Bedankt Baloe, ik zoek het even op in Google. Beide druivelaars zijn goed aangeslagen, het zou zonde zijn op ze te verknoein door mijn onkunde.

Fruit

maandag 6 juni 2016 - 15:32
MaMina

Tekst aangepast

MaMina

De druivelaar tegen het tuinhuisje. Ik had al bamboestokken geplaatst ter ondersteuning, nu nog de snoei.
maandag 6 juni 2016 - 15:36
MaMina

MaMina

Foto

Fruit

maandag 6 juni 2016 - 15:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *