menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje Frambozen en Bramen bij elkaar zetten

Ga naar meest recente reactie

Monique Hilberink

Monique Hilberink

Hallo,

Ik ben nieuw in het moestuinieren, ben nu nog maar net bezig op het balkon, maar ben van plan om een Volkstuintje te gaan huren.

Nu heb ik op mijn balkon een Braam in een 34 liter (ong. 50 x 50) pot staan, is het mogelijk qua ruimte om daar een herfst Framboos bij in te zetten.

Groetjes Monique
vrijdag 11 april 2014 - 11:48
cetinel

Cetinel

zet de framboos maar in zen eigen pot,die 2 ssamen word echt wat krap...
vrijdag 11 april 2014 - 15:44
Monique Hilberink

Monique Hilberink

Dank je wel, ga ik ze apart zetten. De framboos moet nog arriveren.

Nog een vraagje, ik heb de leifruitboompjes in deze potten pas geleden water gegeven voor de 2e keer in deze pot van 34 liter, 4 liter water allemaal. Is dat teveel? In de onderschaal blijft ontzettend veel water staan, tot aan de rand toe. Ik heb onderin de potten een laagje hydrokorrels en daarbovenop de potgrond. Ik wil ze ook niet verzuipen en alle voedingsstoffen wegspoelen natuurlijk. Ze staan ook nog maar net ruim een week, tot nu toe zien ze er allen nog goed uit.

Groeten Monique

vrijdag 11 april 2014 - 16:43
cetinel

Cetinel

ja ik meet nooit af in liters als ik watergeef,dus daar kan ik niet direct op antwoorden...
maar hoe dik is je laag hydrokorrels??zorg er voor dat door dei korrels het water niet direct afgevoerd word naar de onderschotel zonder dat de wortels voldoende kunnen drinken...is iegenlijk ook niet zo goed,je wortels vgaan zich aan die korrels vastgroeien na verloop van tijd en dan kan je die nie verwijderen zonder de wortels stuk te maken...
beter is om wat potscherven of een paar stukken van een kapotte dakpan of baksteen onderaan over de gaten te legge, op een manier dat de gaten niet verstopt worden erdoor.
water in het schoteltje dien je best na een tijd weg te gieten.