menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje Frambozen en Bramen bij elkaar zetten

Ga naar meest recente reactie

Monique Hilberink

Monique Hilberink

Hallo,

Ik ben nieuw in het moestuinieren, ben nu nog maar net bezig op het balkon, maar ben van plan om een Volkstuintje te gaan huren.

Nu heb ik op mijn balkon een Braam in een 34 liter (ong. 50 x 50) pot staan, is het mogelijk qua ruimte om daar een herfst Framboos bij in te zetten.

Groetjes Monique
vrijdag 11 april 2014 - 11:48
cetinel

Cetinel

zet de framboos maar in zen eigen pot,die 2 ssamen word echt wat krap...
vrijdag 11 april 2014 - 15:44
Monique Hilberink

Monique Hilberink

Dank je wel, ga ik ze apart zetten. De framboos moet nog arriveren.

Nog een vraagje, ik heb de leifruitboompjes in deze potten pas geleden water gegeven voor de 2e keer in deze pot van 34 liter, 4 liter water allemaal. Is dat teveel? In de onderschaal blijft ontzettend veel water staan, tot aan de rand toe. Ik heb onderin de potten een laagje hydrokorrels en daarbovenop de potgrond. Ik wil ze ook niet verzuipen en alle voedingsstoffen wegspoelen natuurlijk. Ze staan ook nog maar net ruim een week, tot nu toe zien ze er allen nog goed uit.

Groeten Monique

vrijdag 11 april 2014 - 16:43
cetinel

Cetinel

ja ik meet nooit af in liters als ik watergeef,dus daar kan ik niet direct op antwoorden...
maar hoe dik is je laag hydrokorrels??zorg er voor dat door dei korrels het water niet direct afgevoerd word naar de onderschotel zonder dat de wortels voldoende kunnen drinken...is iegenlijk ook niet zo goed,je wortels vgaan zich aan die korrels vastgroeien na verloop van tijd en dan kan je die nie verwijderen zonder de wortels stuk te maken...
beter is om wat potscherven of een paar stukken van een kapotte dakpan of baksteen onderaan over de gaten te legge, op een manier dat de gaten niet verstopt worden erdoor.
water in het schoteltje dien je best na een tijd weg te gieten.

je mag af en toe flink gieten hoor,zolang het overtollige water dus weg kan..
succes met je boompjes!
vrijdag 11 april 2014 - 20:28
Monique Hilberink

Monique Hilberink

De hydrokorrels bedekken zo'n 5 cm van de bodem.
Het is ook wel flink wat water natuurlijk, dus na het water geven komt er wel een beetje water uit, maar na verloop van tijd staat de schotel vol.
Afgelopen week had ik de schoteltjes inderdaad leeg gegoten.
Ik zal eens kijken hoe het gaat, Mochten ze er last van hebben verpot ik ze wel en doe ik er dan wat potscherven of kapotte stenen in.

Thx.
Ik zal af en toe flink gieten en ze met een week of 4 wat gaan bijmesten.
vrijdag 11 april 2014 - 20:38
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).