menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbeiplanten

jerry

Jerry

hallo iedereen,mijn aardbeiplantjes geraken niet in gang,sommige plantjes lomen zelfs niet van onder de plastiek,ik weet niet welke variëteit het is.Ze staan nu wel het tweede jaar op dezelfde plaats.Elke twee jaar neem ik uitlopers en zet ik ze op een andere plaats.
maandag 2 april 2007 - 21:39
PIRREWIET

PIRREWIET

hallo jerry
ik heb vorig jaar 2 verschillende soorte aardbeiplantjes gekocht een vroege en een latere soort maar de namen ben ik vergeten
ik heb van iedere soort de helft in een koude kas geplant en de vroege staan nu volop in bloei en het blad is een 20 cm hoog de andere daarvan komen de eerste bloempjes nu open en begint het blad ook de hoogte in te gaan.
daaren tegen de planten die ik buiten heb staan zie ik bij de vroege soort de bloemknoppen ook al
goed zitten . het blad ervan is ook nog niet echt op gang maar zal toch niet lang meer duren.
het kan zijn dat je een late soort hebt staan ik zou zeggen nog even geduld hebben en dan smullen maar
zaterdag 7 april 2007 - 22:41
phili

Phili

Hoi jerry
Het kan zijn dat je slechte moederplanten hebt en die uitlopers worden dan ook geen sterke planten, dus misschien moet je een keer nieuwe plantjes kopen.
Heb je de grond wel goed losgemaakt en een goede mest gegeven dat wil ook wel eens helpen.
Bij mij staan ze nu twee jaar en er zit ook al bloesem in.
succes.
groetjes catootje
maandag 9 april 2007 - 17:54
jerry

Jerry

hey,pirrewiet en catootje,bedankt voor jullie antwoord.ik ben daarstraks nog eens gaan kijken,er vormen zich nieuwe blaadjes,dus ik hoop da ze zijn vertrokken.Vorig jaar was de oogst nochtans uitbundig,volgend jaar koop ik in elk geval nieuwe plantjes.wat betreft de grond goed losmaken:ik heb plastiek liggen onder de plantjes,voor het slijk te weren bij regen,zoals elk jaar.Alvast bedankt...
dinsdag 10 april 2007 - 05:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).