Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Na 10 maanden begint mijn eerste papaya te rijpen, hij wordt oranje En dit ondanks het slechts weer, hij staat al anderhalve maand terug in de tuin. [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
Binnen enkele weken kan ik hem hopelijk opeten.
Groetjes,
Pieter
Wim,
De vruchten zijn inderdaad veel kleiner, wel iets groter dan bij mij, maar het scheelt niet veel. De vuchten worden eigenlijk niet gewoon opgegeten, maar in fruitsap verwerkt.
Grote voordeel dan deze soort is dat ze koud mag/wil staan. In Belgi
Dan ga ik zeker aan mijn schoonmoeder in Peru vragen dat ze ze opstuurt, enkele zaden!
Uit de winkel toen gehaald die papaya in Peru? Ze hebben er idd heel grote maar ook de "hawaiin soort" geloof ik?? Die is veel kleiner, iets groter als een vuist
Ik weet niet zo goed meer waar ik ze exact vandaan heb. Het was in Arequipa stad, ik vermoed op een marktkraampje. Waar ze fruitsap verkochten wilden ze me geen zaadjes geven.
Ik heb gisteren nog met mijn schoonmoeder in Peru gebeld en ze weet inderdaad van een lokale papaya die klein blijft en ze heeft me beloofd om zaadjes volgende maand op te sturen. Dus ben benieuwd. Ze is wel van lima stad maar daar zullen die vruchten ook wel zijn!
Ik sta echt versteld hoe goed jouw boompje is gegroeid, Pieter op zo een korte tijd en dit in onze koude gebieden!
Nee hoor , alle gekheid op een stokje, fijn Wim dat jij ze kunt krijgen. Ik zal de tropische zaadhandelaren maar aanschrijven om te proberen ze ook op de kop te tikken.Hoop dat het me lukt.
Afhankelijk van hoeveel zaden ik ga krijgen volgende maand, zal ik hier wel
een berichtje plaatsen voor wie zaden wil, Tine, dus gewoon het forum in de
gaten houden