Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb een aalbes in pot ik heb vorig jaar een aalbes gekocht en die heb ik een een grote kuip gezet.
hij is ongeveer 50 cm hoog ,
moet ik daar nog wat aan doen , snoeien denk ik niet want dan hou ik niks over.
zal ik er dit jaar al vruchten aan krijgen ,
en wat moet ik tegen de vogels doen voordat die ze op eten,net als mijn kersen,
gr an
Een goede middag om je aalbessen te beschermen tegen vogels leg gewoon een vogelnet daarover, snoeien zou ik niet doen. Normaal moet je dit jaar vruchten krijgen
Als je veel aalbessen wil hebben dan moet je juist snoeien de komende maand. Afhankelijk van de soort aalbes moet je kort of lang snoeien. Kort snoeien is alle zijtakjes tot dicht bij de hoofdtakken tot korte takjes snoeien. Bij lang snoeien laat je de zijtakken een stuk langer. In principe moet je dus ten alle tijden ieder takje inkorten behalve als je wil dat de struik nog groter wordt de hoofdtak in het midden.
Je zal zeker wel aalbessen krijgen dit jaar en dat zal je al snel kunnen zien als de struik gaat uitlopen.
Het is niet erg als je hem nu niet zou snoeien maar als het struikje vorig jaar zijtakjes heeft gegeven dan is het goed als je van die takjes de puntjes afknipt. Een aalbes bloeit op het oude hout. Het is moeilijk om snoeien schriftelijk uitteleggen want je moet de plant erbij zien en aanvoelen. Maar kijk eens op de volgende link.
http://www.neerlandstuin.nl/snoeien/kleinfruit.html#waar
Groetjes en succes,
hoi lisa heb een vraagje heb vanmiddag naar mijn aalbes gekeken om te gaan snoeien maar boven in de top het puntje zitten ook knopjes moet ik die er dan afknippen en hij is zo houterig net of ie dood is als ik er naar kijk hoort dat zo, het is de eerste keer dat ik een aalbes heb, het gaat mij niet om heeeeeel veel trosjes gewoon een stuk of 6 om mee te beginnen zou ik al leuk vinden.
en moet je hem nog bemesten,
ik heb aardbeien mest gehaald en daar op staat dat het ook voor ander soort fruit is.
april en augustus staat er op voor te bemesten.
gr an
an, je mag rustig wat afknippen het is normaal dat tot boven knopjes zitten
je zult zeker veel aalbes krijgen -met de aandacht welke het plantje krijgt-ik personlijk mest
later -de aarbei de aalbes heb ik helemaal niet bemest -ik denk dit is afhangig van welke grond iemand heeft
deed ik ook niet lisa bemesten maar wie weet nog meer aardbeien voor de vogels ed.
hopen dat ik dit jaar wel op tijd ben met er af halen,
volgens mij zijn het niet alleen de volgels maar ook iets van ongedierte.
vorig jaar had ik van 15 planten hooguit 10 aardbeien.
zat wel veel aan maar ik was te laat steeds.
gr an