menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuwe aalbesstruik

Hilde1741

Hilde1741

In het voorjaar kocht ik een nieuwe aalbesstruik in een tuincentrum. De struik op zich staat er mooi bij , maar ik heb er dit jaar geen vruchtjes aan gehad. nu kan ik dat voor een eerste jaar wel begrijpen, en dat is ook ok, maar ik vond het echt raar dat ik NIKS van bloesem heb gehad en dus ook geen enkel besje. In vergelijking met mijn braamstruikjes die ik vorig jaar kocht is het echt niet te vergelijken. Daar had ik toch een paar bessen en daardoor dacht ik dat het wel goed zou komen . En die heeft dit jaar dan ook al goed zijn best gedaan en veel vruchten gegeven. Maar die aalbes gaf dus dit jaar echt niks.
Ik heb tegelijkertijd ook een bosbessenstruik gekocht en die is ook mooi gegroeid en gaf uiteindelijk twee vruchtjes die ook effectief lekker waren. Bij die struik heb ik dus goeie hoop voor volgend jaar.
Wat denken jullie ?
dinsdag 9 augustus 2011 - 11:53
guy_fruit

Guy_fruit

Rode- en witte aalbessen (trosbessen) geven vooral bessen op kort vruchthout. Op jonge planten ontstaan vooral lange scheuten, tenzij je zomersnoei hebt gedaan.
Vermoedelijk volgend jaar toch al een beetje bessen.

Tip:
http://fruitabc.blogspot.com/2011/05/zomersnoei-bij-trosbessen-geeft-meer.html
dinsdag 9 augustus 2011 - 21:35
gerardmer

Gerardmer

Ik heb dit jaar ook voor het eerst een rode bes en een zwarte bes, er zat wat aan maar daar was ook alles meegezegt.
Na wat lezen kwam ik er achter dat volgend jaar op de uitlopers van dit jaar de nieuwe bessen komen.

Zo ook mijn fruitboompjes, je kun niet ver wachten dat je direct dikke opbrengsten hebt .
dit duurt vaak toch even.

gr. jeroen
zondag 14 augustus 2011 - 12:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 1? (beveiligingscontrole) *