menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivelaar

Ga naar meest recente reactie

Neke

Neke

Heb een druivelaar maar op de bladeren bevinden zich van die dikke blazen
Waarmee kan ik deze behandelen en zijn de druiven dan nog te redden? zie foto's

Fruit

vrijdag 27 mei 2011 - 13:11
LauraK

LauraK

Allereerst van harte welkom op het forum!

De aantasting van de druivenbladeren zou galmijt kunnen zijn. Als je aan de
onderkant van de bladeren kijkt, zie je een soort pluis zitten.

Er zijn chemische bestrijdingsmiddelen voor, maar zelf pluk ik de aangetaste
bladeren meestal weg, en dan is het probleem ook opgelost.

Groeten van Laura.
vrijdag 27 mei 2011 - 13:40
Neke

Neke

OK bedankt voor je snelle reactie maar in dit geval zal ik al de bladeren moeten plukken want heel de druivelaar is bijna aangetast
vrijdag 27 mei 2011 - 15:45
LauraK

LauraK

Op zich nog niet zo'n ramp, want in korte tijd groeien er weer blaadjes aan, die
dan meestal geen last hebben van die galmijt.

Ik heb hier een druivelaar in 'parasolvorm' staan, en die moet ik om de paar dagen
snoeien, zo snel groeien de nieuwe bladeren en uitlopers aan.

Niet wanhopen dus, het komt goed!

Groeten van Laura.
vrijdag 27 mei 2011 - 17:29
Hilde1741

Hilde1741

Had ik vorig jaar ook. Heb toen de bladeren wat verwijderd en de plant heeft er echt geen last van ondervonden. De druiven zijn er even goed mooi mee afgerijpt
zaterdag 28 mei 2011 - 20:42
Polplastron

Polplastron

Persoonlijk zou ik de bladeren eerder laten zitten. Ook met een aantasting dienen ze nog altijd voor de fotosynthese. Verwijderen kan wel als het maar over een paar bladeren gaat.

Groeten,

Pol
zondag 29 mei 2011 - 11:04
rene131195

Rene131195

kun je de druiven nog steeds eten als je dit hebt?
woensdag 17 augustus 2011 - 13:31
amied

Amied

u kent beter een zeer gezond ras zoals muscaat blauw zeer lekker en zeer gezondboomzie foto

Fruit

dinsdag 23 augustus 2011 - 13:06
Boerke

Boerke

Ik was op zoek wat ik met druiven allemaal kan doen en ben op deze topic terecht gekomen. Dit probleem hebben we al eens enkele jaren geleden aangekaart en toen hebben ze met mijn middel nog eens goed gelachen ook.
Verschiet u niet. Ieder jaar doe ik minstens één maal kippenbloed aan onze druivelaar en zoals je op de foto ziet doet hij het nog steeds goed.
Hoe ben ik hier opgekomen. Bij mijn ouders hadden ze hetzelfde probleem. Mijn broer zijn schoonbroer gaf les in een tuinbouwschool en had van die blaadjes meegenomen. Daar was een leraar die hem gezegd heeft dat kippen- of duivenbloed daartegen helpt. Mijn vader ging bij de buur die duiven had en die had hem eens bloed gegeven en aan de druivelaar aangegoten. En geloven of niet,al de blaadjes die daarna aankwamen kregen geen bobbels en daarom geef ik de onze ieder jaar bloed.

Fruit

maandag 5 september 2011 - 18:26
amied

Amied

moet ik nou kippen of duiven slachten voor mijn druifboom en er zijn zoveel producten
bij tuincentra die helpen tegen de galmijt
maandag 5 september 2011 - 18:51
Boerke

Boerke

Dat is zoals je wilt. Wij hebben verschillende kippen en ieder jaar kopen wij jonge en ieder jaar doen wij van de oudere dood. Dus doe ik wel liever het bloed dan wel die sproeistoffen aan onze boom.
maandag 5 september 2011 - 18:58
Kent

Kent

Bij mij is heel de plant aangetast, maar de druiven staan even mooi dan anders.
Dus als je het volgend jaar weer hebt, voor de druiven kan het dus zeker geen kwaad.
donderdag 8 september 2011 - 13:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).