Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hey, we hebben pas een mooie citroenboom aangeschaft. In speciale citrus aarde overgeplant. Hij staat nu buiten, zou dit kwaad kunnen? Ook met al die regen van gisteren kan het kwaad dat die zo nat is geworden? Er hangen al zeker 5 citroenen aan
Heb je alle oude aarde er af gedaan ? echt alles ?
Dit is zeer belangrijk dat alles er af is
Mijn bomen staan ook al een tijdje buiten (7 of 8)
Als de weerman vorst voorspeld dek ik ze af met vlies
Ze staan wel een beetje beschut tussen 3 muren
Als je maar 1 boom hebt kan je hem bij vorst ook even binnen zetten snachts
nope,staat in grond die voor onze streek veel te lang nat blijft waardoor wortels wegrotten...
vaak is het zware klei,best kun je die er dus allemaal afhalen en dan oppotten in mediterrane grond,gewone potgrond kan ook...
Die man had die al zo mooi in een pot gezet terwijl ik erbij was maar niet de oude aarde eraf gedaan. Dan weet ik vandaag wat te doen. Vanonder in de pot zit een gat, hij heeft daar een dekseltje over gedaan zodat de agrax korrels of zoiets er niet uitvallen. Zou ik die er het best af halen zodat het water weg kan?
Zal me ook wat meststoffen aanscaffen maar weet niet goed welke.
Soms is de aarde die eraan is redelijk,maar meestal lijkt het op grond uit de tuin
Ik neem mijn voorzorgen en doe alles er af want soms is het vorige gebruikte mengsel zeer slecht en dan zie je dit niet omdat alles dan ondergestopt is met de nieuwere aarde