Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Na het maken van zeer lekkere gelei van mispels ben ik op zoek waar men de grote mispel van 7 tot 8 cm kan kopen die de naam draagt REUS VAN UITBERGEN, heeft iemand die struik staan en al vruchten gehad, en waar te koop ?
Lijkt nergens meer te koop te zijn, moest iemand die staan hebben wil ik ook enkele enten komen halen om ze begin april te enten op meidoorn, en wil voor die persoon dan ook een enten.
Het is op die site dat ik er eerst van hoorde, maar ik heb al tweemaal naar hun e-mail adres een navraag gedaan en geen antwoord gekregen. Het e-mail adres is [email protected] . Ik ga telefonisch eens proberen, en zal iets laten weten.
Ik heb dat gevraagd of hij die mispels wil verzenden, maar dat doet hij niet. Deze struiken zijn al 3 a 4 meter groot dus dat is een probleem zegt hij. Het zijn prachtige planten met certificaat en die al vruchten dragen, de dikke vruchten lagen er nog onder. Die van mij is al geplant en heb in het plantgat 1/3 van 'n zak vivimus vermengd, dit is een grondverbeteraar. Alleen van de prijs schrok ik wel, maar hij beweert dat de kosten van een patent dat hij daar op heeft genomen zeer groot waren. Je kan het nergens anders kopen.
Ze worden 3 a 4 meter groot, maar mijn plant was ongeveer 2,7 meter groot en die stonden daar in de rij en waren ongeveer allemaal even hoog en mooi vertakt,
ik ben dat met de aanhangwagen gaan halen. je geeft het best in je GPS in want anders is het moeilijk te vinden. Het adres is Nieuwdonk 4 Uitbergen tegen Overmere donk. Hij beweert dat zijn grootste afnemer Engeland is omdat mispels daar zeer in trek zijn voor gelei en ook voor een soort sterke drank.
Hoi Limoncello,
Heb je al nieuws over de "Flanders Giant"
Die van mij is mooi gegroeid, maar ik heb met die droogte in het voorjaar gevreesd dat hij het niet zou halen, heb hem alle dagen water gegeven en in juni kwam er beweging in en begon zelfs te bloemen. Als ik hem afhaalde was het eigenlijk al te laat want hij had al kleine blaadjes. Nu hoop ik dat hij volgend seizoen vruchten zal dragen. Volgens de verkoper zou deze vruchten dragen die 80% meer vruchtvlees bevatten. Ik ben benieuwd.
Ik heb spijtig genoeg de giant niet gevonden maar ik blijf zoeken. Ik heb wel een mispelaar laagstam gekocht en op tijd geplant maar 2 bloemen gehad die nu al weg zijn. Zal hem goed snoeien dat hij goed geeft volgend jaar. Waar heb jij die van jou vandaan?
Hallo,
Mispels moet je niet veel snoeien hoor anders krijgen ze teveel waterscheuten,
Flanders Giant kan je alleen maar kopen bij boomkwekerij De Martelaer Jo. Hij heeft daar volgens zijn zeggen 20 jaar aan gekruist om tot dit resultaat te komen, en hij heeft er een patent op genomen.
adres: Nieuwdonk 4 9290 Uitbergen (Be)
TEL093678890 of GSM 0032(0)475486612