Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
de longan ken ik niet,bedoel je mischien de loquat??
de rambutan heb ik zelf ooit in een ver verleden es gezaaid van fruit gekocht uit de supermarkt,wel opgekomen maar wegens onkunde de winter niet overleefd...hiervan moet je wel vers zaad hebben wil het kiemen.
aangezien de durian(doerian) door de nogal,laat onszeggen"sterke geur" niet zomaar meegenomen kan worden vrees ik wel een beetje dat je aan zaad hiervan geraakt,
Je kan ook overwegen van kiwi's te zaaien.
De vruchten kan je supergemakkelijk vinden!
De maand januari is ideaal om ze binnen uit te zaaien. http://fruitabc.blogspot.com/2011/01/kiwis-zelf-zaaien-is-eenvoudig.html
Terwijl je dan toch bezig bent met zaaien, dan kan je ineens pepers en paprika zaaien!
geen enkele die de moeite is om te proberen, enkel durian heb ik nog niet gehad.
Zijn net zo moeilijk als papaya, carambola,litchi,mango en cherimoya.... allemaal soorten die wel te zaaien zijn maar de eerste winter niet overleven. Je zou moeten vertrekken van minstens driejarige planten om overlevings succes te hebben.
@ Mazzel en Jungle julie zaadjes zijn verzendens klaar.
Wil ook Durian en Jackfruit proberen. Denk dat ik een toko zal moeten bezoeken waar de vruchten vers liggen en dan van het vruchtvlees genieten en de zaden zaaien/planten.