Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wij hebben hier in onze nieuwe tuin rabarber staan. deze zou moeten verzet worden wanneer doe ik dat het best en waar kan ik hem het beste zetten? Volop zon of schaduw want weet van rabarber niets af alleen dat ik het lekker vind
xxx Elsje
om verder te gaan met rabarber: er word toch gezegd dat je rabarber na de langste dag niet meer mag oogsten??(teveel looizuur of zo en slecht voor de botten etc..)maar ik zie op dit moment op verschillende plaatsen rabarber te koop (markt,delhaize etc)
dus hoeveel is waar dat het zo slecht zou zijn?? want vaak heb je nu nog mooie rabarber en die gaat dan in de winter gewoon kapot..(je moet de plant natuurlijk ook weer niet punderen ze moeten reserves kunnen opdoen voor komend seizoen)
Inderdaad, Cetinel, vandaag nog op de markt gezien !
En die stokken zagen er allesbehalve fris uit...
In de tuin daarentegen is hij de laatste weken weer fris uit de hoek gekomen met zoveel water over zich heen.
Zou ook niet goed zijn voor mensen die nierstenen kunnen ontwikkelen !
In elk geval, hier wordt hij na half juni niet meer geoogst !
En geef toe, in zoveel soorten jam en confituur is het een superlekker ingrediënt.
na de langste dag wordt hier niet meer geoogst van de rabarber.
de planten moeten kracht zetten voor het volgende jaar (net als asperges)
en na de langste dag neemt het gehalte aan oxaalzuur toe. Dit zuur zorgt ervoor dat de opname van Calcium (en Magnesium) in het lichaam geblokkeerd wordt.
of te wel er vindt (bot-)ontkalking plaats en da's niet bevordelijk voor de botopbouw.
en een kleine portie van 1x per week kan echt geen kwaad maar gaat wel ten koste van je planten in het volgend jaar.
't is maar net wat je wilt.. rabarber is zeer goed in te vriezen.
groetjes,