menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijgenboom

Ga naar meest recente reactie

Ieniemienie

Ieniemienie

Als al de vijgen aan mijn boom nu eens zo zouden worden...

Fruit

donderdag 5 augustus 2010 - 19:38
jdcoster

Jdcoster

Die kleine vruchtjes op het nieuwe hout zullen ook zo worden, maar volgende zomer pas. Als de komende winter niet al te streng is tenminste anders vriezen er veel af.
Er bestaat ook nog kans dat zelfs de vroegste vruchten op het nieuwe hout ook nog rijp worden. Dat zal dan al eind oktober zijn.
donderdag 5 augustus 2010 - 23:07
depauws

Depauws

Ienemiene
De vijgen kunnen tweemaal dragen.
De grote vijgen zijn ontstaan juist voor de winter en zitten tijdens de winter zo klein als botjes op de boom.
De kleine vijgen op Uw foto staan op het nieuwe hout van dit jaar en rijpen misschien juist voor de vorst.
Afhankelijk van de soort ( en het klimaat) zal eerder de eerste oogst, of de tweede oogst de moeite zijn.
Uitzonderlijk draagt een vijg echt tweemaal.
Groeten
Silvain
zaterdag 7 augustus 2010 - 18:43
Ieniemienie

Ieniemienie

Bedankt vr de info hoor! Vorig jaar had ik ook zoveel vijgen en heb er maar een paar gehad die rijp werden. Ik dacht nog dat ik hem verkeerd gesnoeid had...
zaterdag 7 augustus 2010 - 22:23
Eve

Eve

Hee, wat is dat lieve diertje op die foto van u? Dat lijkt net op een van mijn biggen!

Eve
zondag 8 augustus 2010 - 19:36
Ieniemienie

Ieniemienie

Haha,dat is ons göttingervarken. Toen was hij nog klein, nu is hij al flink gegroeid hoor!
zondag 8 augustus 2010 - 22:17
marger

Marger

hallo
wij hebben ook een vijgenboom in pot en hebben 2 maal rijpe vruchten gehad, we hebben hem verleden jaar in september- oktober wel in de serre gezet en ze zijn nog allemaal gerijpt
groetjes
Mag ik u nog wat vragen?ik heb al meermaals geprobeerd een foto te plaatsen vanuit mijn afbeeldingen bij mijn bericht maar het gaat niet kan er iemand mij uitleggen hoe dat juist moet??? ik zie dat er van jou gaat
dank
maria
zondag 29 augustus 2010 - 14:24
Ieniemienie

Ieniemienie

Hallo Maria,
ik heb ook al gesukkeld met foto's plaatsen hoor. De vorige keer probeerde ik telkens met Mozilla Firefox en het lukte me niet. 'k Heb het dan met Google geprobeerd en dit lukte me. Ligt het daaraan of niet???Ben daar ook gene krak in...Soms kunnen foto's ook te groot zijn en moet je ze eerst comprimeren ofzo
grtjs
maandag 30 augustus 2010 - 17:20
desmet

Desmet

Hallo,

Ik heb ook een vijgeboom.
Eerste keer da hij draagt geen die rijpt.
En nu ook niets he er hangen er wel een stuk of 70 aan een niets die rijpt.
Het is al het tweede jaar da zo is .
Wa kan ik er aan doen

Mvg jo
dinsdag 31 augustus 2010 - 09:23
Ieniemienie

Ieniemienie

Hallo,
bij mij rijpen ze ook niet verder,het is er het weer niet voor hé. Ik heb maar 2 rijpe gehad
dinsdag 31 augustus 2010 - 16:03
verbena46

Verbena46

Bescherm vijgebomen zoveel mogelijk tegen harde(koude) wind.
Als er vruchten zijn is dit funest voor het voor het verdere rijpen wat dus niet gebeurt. De vrucht wordt hard en blijft zo.








dinsdag 31 augustus 2010 - 17:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).