menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Insecten weghouden van perenboom

Ga naar meest recente reactie

sennevb

Sennevb

Hoi,

Ik heb sind sdit jaar een perenboom staan, enkel zie ik nu dat er aan de vruchtjes al geknabbeld is. Ik zie geen insecten zitten enkel hier en daar een mier (kunnen zij dit ook gedaan hebben??)

Wat is het beste om de beestjes weg te houden, of ga ik gewoon best naar 'aveve' en vraag ik daar iets??

Alvast bedankt voor jullie reactie
dinsdag 1 juni 2010 - 17:13
Eve

Eve

Vooral niet gewoon maar spuiten, dat heeft geen zin.

Eerst eens kijken naar de mieren - als er mieren zitten, zijn er waarschijlijk bladluizen te vinden in de bladeren. Mieren zijn de beschermers van bladluizen want ze houden van de zoete vloeistof die luizen afgeven. Knijp die luizen gewoon plat als het er veel zijn, ze maken gaatjes in de bladeren en dat kan ziektes brengen. Wat ge spuit komt later op uw bord terecht.

Dan eens kijken wat er misschien uw peerkes opeet. Diepe gaten of niet? Alle peren of een paar bij elkaar? Hebt ge een foto?


Eve
dinsdag 1 juni 2010 - 18:50
sennevb

Sennevb

Ga morgen eens op zoek naar luizen en zal een foto maken, alvast bedankt!!
dinsdag 1 juni 2010 - 19:14
sennevb

Sennevb

Heb in perenboom alleen spinnekes gevonden.
In kersenboom zat het vol mieren en dus ook bladluizen...

hier een foto van de peerkes

Fruit

woensdag 2 juni 2010 - 10:45
sennevb

Sennevb

iemand enig idee van wat de gaten i nde peerkes komen?
woensdag 2 juni 2010 - 23:35
Eve

Eve

'k weet niet van die gaten, maarrehhh... die spinnekes, zijn dat piepkleine rode? Red spider mite?


Eve
vrijdag 4 juni 2010 - 10:55
sennevb

Sennevb

heb er eens een foto van opgezocht en ze zijn iets groter dan op die foto (die op die foto zijn echt van die miniscuul spinnekes) .

De mijne zijn niet volledig rood denk ik en iets groter 1mm groot??
vrijdag 4 juni 2010 - 12:31
printemps

Printemps

Misschien hebben de vogeltjes die luizen op komen eten toen de boom in bloei stond en zo de peertjes een beetje beschadigd
Maar die putjes groeien er wel een beetje uit hoor

mvg
vrijdag 4 juni 2010 - 13:13
Eve

Eve

Printemps can wel gelijk hebben. Als er geen gaatjes bijkomen dan zal het wel geen kwaad kunnen, de plekskes gewoon afsnijden wanneer ge die peren wilt opeten.

Die spinnekes... 'k ben niet zeker, ik ken ze alleen maar van de boeken Anderen hier op dit forum zullen er meer van weten.

Ondertussen veel plezier met het ontluizen - langleve de rubberen huishoudhandschoenen, he! Maar niet spuiten tegen luizen tenzij het vreselijk blijft, hoor, tegen volgend jaar zal het dan al beter gaan, dat hebben we uit ervaring geleerd, en al die chemicalien doen planten ook geen goed.

Veel succes,


Eve
vrijdag 4 juni 2010 - 15:21
bert007

Bert007

Ik heb net hetzelfde probleem, maar dan bij mijn appelboom. In de jonge appels zitten gaatjes en sommigen vallen gewoon af door de schade. Gelukkig heb ik genoeg appels zodat de schade nog meevalt.

En die spinnetjes dacht ik dat deze rode fluweelmijt noemden. Maar weet er voor de rest ook niet veel van af


Bert
donderdag 10 juni 2010 - 11:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).