menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kiwibes stekken

Ga naar meest recente reactie

vdieter

Vdieter

Beste,

hoe kan ik een kiwibes het beste stekken, ik heb er een gestekt, maar ik weet niet of ik het goed gedaan heb. Ik heb namelijk een stukje hooftak afgesneden met daarop wat blaadjes. Vervolgens schuin afgesneden en in vochtige potgrond gestoken.

Mag ik de stek in volle zon zetten, in de serre om de wortelgroei te bevorderen. Of eerder in de schaduw houden om een lagere temperatuur.
zondag 16 mei 2010 - 00:05
depauws

Depauws

Dieter
Kiwibes kun je in de winter stekken, het snoeisel in stukken van 20 cm knippen en in een bloempot stoppen.Plastic erover en laten staan, lukt goed.
Ook halfverhoutte jonge scheuten zouden gaan, dat is dan in volle zomer , maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Groeten
Silvain
zondag 16 mei 2010 - 09:47
vdieter

Vdieter

Ik wil nu kunnen stekken en niet wachten tot de winter. De bladeren zijn een beetje slapper van het stekje in de pot van mij, is dit normaal. En hoe moet je dat precies stekken, schuin afknippen of niet? Ik ken namelijk niet veel van stekken. Eventueel foto's zijn altijd welkom.
zondag 16 mei 2010 - 10:54
cetinel

Cetinel

we willen allemaal vaak zoveel,maar als het niet de periode is zal je stek niet aanslaan,wat heb je daar dan aan??

persoonlijk weet ik niet zoveel van het stekken van de kiwibes,heb er zelf drie(twee van vorig jaar een van dit jaar) vooralsnog wacht ik tot die wat opbrengst gaan geven.

bladeren zullen geen vocht meer krijgen(wegens geen wortels hebben)en daardoor slap hangen.
ik denk dat je stekken van kiwibes kunt vergelijken met die van druiven??
zondag 16 mei 2010 - 12:32
Nootje77

Nootje77

Ik zoek een stek van de kiwibesplant OF zaadjes ervan. Zou iemand mij hieraan kunnen helpen ?
Alvast bedankt!
vrijdag 21 mei 2010 - 15:03
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).