menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

KIWI

Ga naar meest recente reactie

bert007

Bert007

Ieder jaar worden de jonge knoppen van mijn kiwiplant aangevreten en steeds van bovenaan de knop beginnend tot er niets meer van over blijft. Wanneer de bladeren steeds groter worden merk ik hier niets meer van op buiten dat er alleen maar halve bladeren aan mijn kiwiplant hangen. Van de "beestjes" die dit aanrichten is niets te bekennen Heeft er iemand ervaring ?

Bert

maandag 12 april 2010 - 10:34
printemps

Printemps

Ik weet niet welk insect dat doet
Ik had iets anders voor ?
Maar kiwi trekt wel katten aan en die vinden het zalig om tegen te takken te wrijven (met die stekelige bladeren en takken)en zo schuren die kapot tegen de muur en de plant was zo steeds onthoofd bij mij
Kijk eens of je losse haren ziet of doe er eens prikkeldraad rond
Ik hoop dat dit ook uw probleem is/was anders zal iemand anders U moeten helpen

mvg
maandag 12 april 2010 - 16:17
bert007

Bert007

Ja , er lopen inderdaad wel wat katten rond, bedankt voor het advies. Ik ga er vandaag nog iets aan doen

Bert
maandag 12 april 2010 - 19:16
depauws

Depauws

Bert
Ik heb ook al kiwi's gezien met afgegeten knoppen, ze zijn effectief half opgegeten, het topje van de bot is weg , het deel tegen de stam staat er nog.
Volgens mij komt dit van de slakken.

Groeten
Silvain
maandag 12 april 2010 - 21:05
bert007

Bert007

ja dat is juist, net tot in de helft en soms nog verder, ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar slakken in mijn tuin. Dat zou ook verklaren waarom ik niets terugvind van de beestjes die dit aanrichten, slakken komen pas 's nacht te voorschijn. Bedankt voor het anwoord

Bert
maandag 12 april 2010 - 23:07
Feniks

Feniks

Ik heb dus net hetzelfde probleem: blad en knoppen worden gewoon opgevreten door een onbekend beest (wellicht hetzelfde dat mijn clematissen tegen diezelfde schutting opeet). 't is een wonder dat hij nog leeft na 3 jaar lang afgeknabbeld te worden. Ik denk niet dat het slakken zijn, er zijn geen slijmsporen te zien.

Een kiwi heb ik dus nog niet gezien, al is het een zelfbestuivend exemplaar...
donderdag 3 mei 2012 - 11:19
Druid

Druid

Enig idee hoe ik mijn katten verder nog van mijn kiwi kan weghouden?
Ik heb ze nog niet zien schuren ertegen, maar ze zijn alleszins zeer benieuwd naar alle nieuwe plantjes hier.

edit; kiwi lijkt het voorlopig goed te doen.
Prikkeldraad is hier echter geen optie dus andere ideetjes zijn ook welkom.
donderdag 3 mei 2012 - 22:53
powerlite

Powerlite

toevallig zag ik gisteren een knop van een pruimenboom die mooi recht half afgegeten was. toen ik de test van de knop open prutste zat er een heel klein wormpje in het overblijvende stompje.

misschien iets gelijkaardigs ?
vrijdag 4 mei 2012 - 14:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).