Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb een rare vrucht van een klimplant gekregen en nu ben ik benieuwd wat het is???
is het eetbaar?? of zwaar giftig???
hij bloeit in het voorjaar op een kale tak en later krijgt hij blaadjes en dus vruchten.
wie o wie weet het...
alvast bedankt...
Hierin staat veel uitleg over de akebia, o.a. :
"worstvormige vruchten, die een purperblauwe kleur hebben. Die worden 5 tot 10 cm groot en zijn eetbaar, maar niet erg lekker"
De vruchten zijn toch best wel lekker hoor , alleen jammer dat er zoveel pitjes in zitten.
De akebia behoort tot de familie van de lardizabalaceae net zoals de stauntonia , decaisnea,sinofranchetia en nog andere...allen hebben ze ongeveer dezelfde vruchten en bijna dezelfde smaak. Goed rijpe vruchten smaken naar een sappige zoete peer en hebben ook een beetje van de korreligheid die je in heel wat peren vindt. Als je liever wat zuurders proeft in een vrucht dan zal dit echter in geen geval in je smaak vallen ......
Toch maar proberen zou ik zeggen....ik vind ze in elk geval lekker