menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beestjes op aardbeiplantjes

martine89

Martine89

Hallo ,

Graag jullie mening over het volgende.Op mijn aarbeiplantjes die volop in de bloei

staan vond ik vanmorgen preies witte zaadjes op de blaadjes toen ik ze verwijderde

bleken ze te kleven op de stengels en onder de blaadjes zitten groene beestjes (?) héél

klein in ieder geval.Nu weet ik dat mijn grootmoeder zaliger op haar rozen zulke beestjes

verwijderde door van die dikke schuurzeep op te lossen in water en daar haar rozen met

succes te behandelen .Zou ik dit nu ook op men aarbeiplantjes durven proberen? Men plantjes

stonden in de serre is er nu kans dat ze op men andere plantgoed ook gaan kruipen, ik heb

net tomaten , sla , komkommer, paprika in de serre gezet.

Grtjes Martine
maandag 21 april 2008 - 15:00
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

een druppel of twee dreft (zeep) in water doen en hiermee de planten besproeien zodat alles geraakt is je kan eventueel nu ook al alle andere planten doen of je kan hiermee wachten en ze goed in het oog houden en als je er op de andere planten ook ziet, dezelfde behandeling uitvoeren.
De zeep is absoluut niet schadelijk voor de planten .
Liggen er ook witte stipjes op de grond (ik denk dat dit de eitjes zijn) als deze ook te zien zijn mag je ook daarop sproeien.

greetz Damy
maandag 21 april 2008 - 17:59
the666bbq

The666bbq

Vang wat lieveheersbeestjes en zet die erbij, die beestjes leven niet van het behangpapier binnen he, nadat ze bekomen zijn van met hun gat in de boter gevallen te zijn zullen ze aan het buffet beginnen.
dinsdag 22 april 2008 - 15:07
martine89

Martine89

Hallo ,

Bedankt voor jullie informatie, heb zelf al geprobeerd met groene zeep op te lossen in

water en dit in een verstuiver gedaan en dit op de plantjes gesproeit de beestjes gingen

er gemakkelijk af en zijn niet meer terug gekomen.

Grtjes Martine
maandag 28 april 2008 - 20:22
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).