Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Van een aardbeienteler heb ik eens de tip gekregen dat je aardbeien pas moet bemesten op het moment dat de aardbeien gaan hangen omdat je bij eerdere bemesting alleen de bladgroei gaat stimulieren en dus minder vruchten krijgt.
ik bemest mijn aardbeien 2x per jaar. NA de oogst 50 gr/m2 (7/8/9) en eind augustus weer.
Voor een nieuw aan te planten bed: 60 gr/m2 (12-10-18) en 15 gr/m2 patentkali.
Let op dat u niet te veel stikstof (N) strooit, dit bevorderd alleen de bladgroei!
Als je specifieke mest in huis hebt (Aardbeimest, tomatenmest,...) dan is het standaardantwoord vaak : kijk eens op de doos Soms doen de producenten hun best om de samenstelling af te stemmen op de behoefte van de plant en de toepassingsmomenten eveneens...soms is die informatie zowat het enige waarvoor je extra betaald tegenover de 'all purpose' mesten (die je dus voor alles in de tuin kan gebruiken)