menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke witte druivensoort kiezen

Ga naar meest recente reactie

Matthias1

Matthias1

Hallo, ik ben een beginnend tuinier en heb een tuinafsluiting die zuidgericht is, ik had daar graag een witte druivelaar geplant. Eerst kwam ik uit op Witte Van Der Laan, maar na alle druiventopics hier gelezen te hebben weet ik dat die niet ziektevrij is. Wat is volgens jullie het beste ras eetdruiven?
maandag 20 augustus 2007 - 09:24
joop55

Joop55

Je kan eens kijken voor een Himrod.
Zijn vroeg rijp, goed winterhard en ziektebestendig. Kan zowel in de kas als buiten
Tevens het is een zelfbestuiver.
Ik zelf heb deze ook in mijn tuin staan sinds kort, en ik heb een Regent erbij gekocht (blauwe).
Je kan eens kijken waar ik mijn fruitbomen heb gekocht, je kan daar online bestellen
En ze geven goede service, en je wordt op de hoogte gehouden via email hoe moet je snoeien.

http://is41.introweb.nl/cgi-bin/fruittuin.storefront/46c990ce00144e4a271f504160430616/Catalog/1032

Succes Joop
maandag 20 augustus 2007 - 15:09
Victor44

Victor44

Matthias,de volgende druiven zijn goede witte ziekteresistente- en zijn dessertdruiven
solaris-palatina-garant.Dan nog evita en lakemont deze zijn pitloos.
Grtjs victor.
maandag 20 augustus 2007 - 18:26
Matthias1

Matthias1

Die pitloze druiven,zijn daar meer nadelen bij dan aan druiven met pit qua telen?
maandag 20 augustus 2007 - 21:02
joop55

Joop55

Nou dat is mij niet bekend, ik neem aan van niet.

Joop
maandag 20 augustus 2007 - 21:19
Matthias1

Matthias1

Ik denk dat ik op zoek ga naar solaris.
maandag 20 augustus 2007 - 21:21
Victor44

Victor44

Dan doe je een goede keuze ,Solaris is vroeg en heeft grote trossen met dikke losse druiven.Daarbij is ze goed tolerant tegen de ziekten.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
Grtjs Victor
maandag 20 augustus 2007 - 21:40
Matthias1

Matthias1

Ja hoor, bedankt.
Ga nu op zoek naar iemand rond Brugge waar ik een stekje mag van hebben, gaat hem niet om gierigheid maar wil de voldoening van het zelf van nul op te kweken.

Ps Aan joop ook bedankt!
maandag 20 augustus 2007 - 21:52
spinty

Spinty

op dit moment is "lila" rijp deze is ook resistent en geeft een dikkere druif dan de palatina maar wijkt niet ver af qua smaak (aanrader)
de blauwe : muskat bleu is een smakelijke druif die het hier goed doet
groetjes
spinty
dinsdag 21 augustus 2007 - 23:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).