Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een mooi plaatsje in de tuin over, zuidgericht, heel warm in de zomer en tegen de muur. 'k Heb me laten vertellen dat een kiwi-plant hier wel zou gedijen.
Het idee spreekt me wel aan, een lekkere kiwi kant en klaar uit de tuin.
Nu zou ik wel willen weten: valt het mee om zo'n plant bij ons te houden? Groeit hij/zij makkelijk? Welke moeilijkheden kan je ondervinden? Duurt het echt 4 jaar eer er vruchten aankomen?
Hopelijk iemand tips en wie weet iemand foto's van zijn eigen kiwi-plant?
Groetjes,
Leonie
Kiwi's groeien heel gemakkelijk. Vruchten krijgen is iets anders... het beste is. een man en een vouw te planten. Een plant die tweeslachtig is (en dus zichzelf kan bestuiven) levert niet altijd het gewenste resultaat. Nieuw op de markt zijn de mini-kiwi's die eerder rijp zijn en (zeker in Nederland) beter bij het klimaat passen.
Kijk hier eens daar heb ik gisteren bij besteld een aantal fruitbomen o.a een mini kiwi http://www.fruittuin.com/
Klik bij bessenstruiken en dan op kiwi's, daar staan diverse kiwi's
Ze geven ook goede service, voor te snoeien krijg je via email de gegevens door hoe je moet snoeien.
zelfbestuivende soort niet kopen
heb hem net op composthoop gedaan
omdat..
1-er enkel kleine kiwi's aan komen(ter grote van een duive-ei
dus niet te doen om op te eten
2-je moet ze laten narijpen(enkelen maanden laten liggen)
anders ook niet eetbaar(ook de grote vruchten)
en een ander vraagje
hou je van katten in uw tuin?????
want kiwi's trekken katten aan,ze vinden het zalig om zich te schuren aan de bladeren en stammetjes
dus lelijke bladeren,afgebroken takjes bij de vleet
Kijk hier eens daar heb ik gisteren bij besteld een aantal fruitbomen o.a een mini kiwi http://www.fruittuin.com/
Klik bij bessenstruiken en dan op kiwi's, daar staan diverse kiwi's
Ze geven ook goede service, voor te snoeien krijg je via email de gegevens door hoe je moet snoeien.
Joop
Ik vermoed dat dit een tweeslachtige is, want er staat daaromtrent geen info over.
Naar het schijnt ben je beter af met een manneke en een vrouwke in de buurt.
Klopt dit?