menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Apenpootje valt uit

cornelia

Cornelia

Ik had mijn vraag iei onder kamerplanten gezet maar mogelijk maak ik hier meer kans;

Het betreft de volgende plant;
Naam: Davallia
Nederlandse naam: Apenpootje, varen
Familie: Davalliaceae

Gekocht in 2009 en tot nu toe prima gedaan. Geef hem 1 x in 2 wkn water door hem een poosje met de onderkant van de pot in een bakje water te zetten en 1 x pm sproei ik hem met regenwater.

Nu begint het blad af te vallen nadat ze eerst bruin en droog worden.

Ik heb hem inmiddels even uit de pot gehaald. Grond ziet er schoon uit, vochtig, niet kleddernat of droog. Lijkt in die zin wel gezond allemaal. Ik heb in de grond aan de onderkant 5 van die kleine blauwe mest korreltjes gedrukt aangezien ik weer ergens gelezen had dat algemene mest best goed zou zijn. Ik durf er niet teveel in te doen aangezien er ook weer ergens stond dat bemesten vrijwel niet nodig was. Enfin, niet alle websites verstrekken dezelfde info.

Ik heb hem nu sinds 2 dgn even buiten onder een afdakje gehangen (geen zon en geen regen) met de simpele gedachte dat vochtige atmosfeer misschien even "fijn" zou zijn voor hem.

Tevens heb ik 2 "pootjes" in 6 kleine stukjes geknipt en in wat grond gestopt in minikasje.

Enfin, ik doe dit alles maar een beetje op goed geluk.

Mijn vraag is of ik nog meer kan doen om mijn "apenpootje" te laten overleven.
Ben er nogal aan gehecht.

Tips etc. zijn dus welkom.

groeten en bedankt

vrijdag 20 augustus 2010 - 12:01
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het enige dat ik kan bedenken, is dat de plant misschien te veel vocht heeft gekregen. Hij staat graag vrij droog. Ik verwaarloos de plant eigenlijk, hij krijgt tijdenlang helemaal niets en dat schijnt hem wel te bevallen.
zaterdag 21 augustus 2010 - 16:17
joopsmit

Joopsmit

de groeit boven in bomen en rots spleten dicht bij het licht maar geen direkt zon licht.
Niet te veel water en zeker geen water met kalk regen water dus . staat hij iets te donker dan maakt hij lange stelen en verbruikt zo onodige energie
Ook deze plant kan eens een rust tijd in gaan . dan gewoon laten staan weinig water niet uitdrogen ,na een 2 tal maanden begint hij weer en geef je hem wat orgideen mest . Heb je vogeltje bewaardan hun poepjes die je naar een droogtijd aan je plant schenkt nooit vers geven . veel cucces
vrijdag 14 januari 2011 - 15:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 5? (beveiligingscontrole) *