Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik had mijn vraag iei onder kamerplanten gezet maar mogelijk maak ik hier meer kans;
Het betreft de volgende plant;
Naam: Davallia
Nederlandse naam: Apenpootje, varen
Familie: Davalliaceae
Gekocht in 2009 en tot nu toe prima gedaan. Geef hem 1 x in 2 wkn water door hem een poosje met de onderkant van de pot in een bakje water te zetten en 1 x pm sproei ik hem met regenwater.
Nu begint het blad af te vallen nadat ze eerst bruin en droog worden.
Ik heb hem inmiddels even uit de pot gehaald. Grond ziet er schoon uit, vochtig, niet kleddernat of droog. Lijkt in die zin wel gezond allemaal. Ik heb in de grond aan de onderkant 5 van die kleine blauwe mest korreltjes gedrukt aangezien ik weer ergens gelezen had dat algemene mest best goed zou zijn. Ik durf er niet teveel in te doen aangezien er ook weer ergens stond dat bemesten vrijwel niet nodig was. Enfin, niet alle websites verstrekken dezelfde info.
Ik heb hem nu sinds 2 dgn even buiten onder een afdakje gehangen (geen zon en geen regen) met de simpele gedachte dat vochtige atmosfeer misschien even "fijn" zou zijn voor hem.
Tevens heb ik 2 "pootjes" in 6 kleine stukjes geknipt en in wat grond gestopt in minikasje.
Enfin, ik doe dit alles maar een beetje op goed geluk.
Mijn vraag is of ik nog meer kan doen om mijn "apenpootje" te laten overleven.
Ben er nogal aan gehecht.
Het enige dat ik kan bedenken, is dat de plant misschien te veel vocht heeft gekregen. Hij staat graag vrij droog. Ik verwaarloos de plant eigenlijk, hij krijgt tijdenlang helemaal niets en dat schijnt hem wel te bevallen.
de groeit boven in bomen en rots spleten dicht bij het licht maar geen direkt zon licht.
Niet te veel water en zeker geen water met kalk regen water dus . staat hij iets te donker dan maakt hij lange stelen en verbruikt zo onodige energie
Ook deze plant kan eens een rust tijd in gaan . dan gewoon laten staan weinig water niet uitdrogen ,na een 2 tal maanden begint hij weer en geef je hem wat orgideen mest . Heb je vogeltje bewaardan hun poepjes die je naar een droogtijd aan je plant schenkt nooit vers geven . veel cucces