Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb nu een jaar een aantal vissen in de vijver zitten. 3 carpers en ik had 15 goudvissen. Nadat er een reiger meerdere malen vroeg in de ochtend op bezoek is geweest en zo’n 10 a 12 vissen meegenomen heeft zijn de vissen nog banger dan normaal. Ze liggen bijna bewegenloos ingegraven op de grond, tonen geen interesse naar eten en zijn enorm bang wanneer er iemand langs loopt. De vissen “liggen” op de bodem roerloos het lijkt alsof ze dood zijn maar leven nog wel. Iemand enig idee wat er met de vissen is? Is het dat ze nog bij moeten komen van de reiger bezoeken, zijn ze gestresst? En wanneer verwachten jullie dat dit weer beter zal gaan. Ondertussen sta ik elke dat om half 7 om sochtends op om de reiger te verjagen totdat de laser guard van Velda er is. Ik hoor graag van jullie!
Dit is normaal. Ze zijn gestrest. Waarschijnlijk is je vijver ook niet zo diep dat je de vissen kunt zien liggen. Het kan enkele dagen duren wanneer ze weer naar boven komen. Plaats anders wat stokken en doe hier visdraad langs voor de reiger. Ook het plaatsen van water planten, zoals een lelie geeft verstop plaatsen.
Er zitten enorm veel planten in, alleen moeten alle lelies nog beginnen met bloeien, dus ze hebben op het moment niet echt bescherming nee.. Als het goed is komt vandaag de laser guard binnen, vanochtend is de reiger weer langs geweest, hij weet dat ik half 7 er elke ochtend ben dus is hij vanochtend om 6:10 langs geweest, gelukkig geen vis meegenomen.. In de zomer zitten er meer dan genoeg water planten in voor bescherming, er staan ook veel bomen omheen die zorgen voor genoeg schaduw.
u plaatst reclame voor roundup
anderzijds beveelt u maai mei niet aan en worden mieren anders belicht mn hun nut wordt toegelicht
tegenstrijdig vind ik
doei
ErikaM