Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De wanden van mijn vijver zakken in.
De vijvers (het zijn er 2) waren er al toen we het huis kochten.
De wanden zijn volgens mij fout aangelegd met als gevolg dat ze nu inzakken.
De vissen, kikkers en padden en al de rest, lijken er geen last van te hebben maar we kunnen het waterpeil niet onder controle houden.
Leegpompen en opnieuw beginnen is een optie maar ik dan vraag ik me af hoe ik die diertjes in het water kan redden? De grote vissen zijn het probleem niet maar al de kleinere vissen, de watersalamanders en al die andere diertjes die je niet meteen ziet. De gedachte dat al die kleine beestjes het misschien niet overleven vind ik verschrikkelijk.
De vijver is al meer dan helfleeg, volgens mij was die al te diep. Ik kon er toen niet in omdat de vijverlaarzen te laag waren..nu komt het water tot net boven de knie.
Zal eens op zoek gaan naar een foto van hoe het was. Heb een andere pc en natuurlijk staan al de foto's op de andere.
Mijn foto camera is stuk en met de gsm kan ik geen mooie foto's maken..Moet het net lukken dat ik morgen een andere fotocamera ga kopen. Ik zal dus ook wat sfeerfoto's van de huidige vijver nemen en hier plaatsen.
Merciekes voor de tip
We hebben dit gedaan in het voorjaar, de vijverranden uitgegraven, de folie er langs de buitenkant omhooggetrokken en dan nieuwe versteviging geplaatst, opgespannen tussen houten latjes (vertikaal), dan de folie er terug over, waterpas en de aarde er mooi tegen. En zo stuk bij stuk, dus niet alles in een keer. Bij ons is nog steeds het probleem dat de vijver op verschillende hoogtes staat, maar daar valt wel mee te leven. Misschien een tip: tegenwoordig hebben ze ook afboordingsplanken in kunststof en deze kunnen niet rotten als het water er overloopt bij slagregen.