Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo weet iemand raad , wij hebben een klein vijvertje met goudvissen maar er groeien veel algen aan de randen van het vijverzeil nochtans is het water helder
bestaat er een product tegen deze randalgen?die niet schadelijk zijn tegen onze visjes ?
De algen doen geen kwaad op zich. Ze ontsieren misschien een beetje de vijver, maar verder is het zeker geen slecht teken dat er algen groeien op de randen.
Je kan deze eventueel manueel verwijderen of met een zachte (plastic) hark.
Er bestaan producten tegen alles, maar persoonlijk zou ik wel twee keer nadenken voor ik zomaar dingen in mijn vijver gooi. Als aquariumliefhebber ken ik de risico's van bestrijdingsmiddelen maar al te goed!
ja,klopt heb ik normaal ook geen moeite mee.
is het echter dat het nu in al mijn planten zit,en het is zo fijn dat je het helemaal
met niets weg kunt krijgen
heb zelfs al met een panty kousje geprobeerd te zeven.
werkt ook niet
Heb een ijskrabber gebruikt.
Eerst wat water uitgehaald zodat de algen een beetje konden uitdrogen. Nat ging het zelfs met een ijskrabber niet. Da's veel te glibberig.
Maar ik heb wel zo'n voorgevormde kuip en kan er wel wat kracht opzetten.
Wieden moet ook in de vijver. Regelmatig de draadalgen eruit halen.