Beste vrienden
Hier ben ik weer, met redelijk goed nieuws.Vandaag Vrijdag ben ik aan de vijver beginnen te werken.Omdat ik zag dat er nog levende vis tussen ijs en folie zat.
Ik heb de rand van de vijver los gemaakt ,en er een buis van 50 in gestoken En met de vijverstofzuiger heb ik het water van tussen de folie en de grond eruit gehaald.Omdat dit glashelder water was, heb ik dit terug in de vijver laten lopen.Ik moest toch tegendruk hebben.Ik heb er ongeveer iets meer dan een halve dag over gedaan.Maar de folie ligt terug op zijn plaats,en de vijver is terug vol.Er zit nu nog een ijsblok tegen de kant onder de folie van 1,50m op 0,50cm.Die moet ik eerst laten ontdooien,voor alleer ik dat water er nog kan weghalen.De buis moet ik wel laten steken,met de tegen druk in de vijver zit die nu stevig vast.Moest ik dit ooit nog tegenkomen,zit de buis er toch al in.En ik kan ze goed wegwerken.Het minder goede nieuws,er zijn negen grote koi's dood.De grootste was 70 cm en was mijn eerste koi waar ik mee begonnen was (was 10cm groot)
Het grond water in mijn tuin staat op 0,10cm,als ik over het gazon loop voelt het drassig aan
Bedankt Beste Vrienden, dat jullie mij geholpen hebben,met jullie ideeén.Want zonder jullie zou ik mijn vijver laten leeglopen hebben.En een gaatje in de folie gedaan hebben,om zo het water van de ondergrond te kunnen wegpompen
Nogmaals bedankt iedereen