menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Welke planten kan ik zetten in een waterval.Mijn waterval is een met vijf trappen.Die uitmond in een beek en zo naar de vijver terug.Onderaan de eerste drie trappen,heb ik een met kleine keitjes en rotsblokken een vergaar waar ik eventueel planten kan zetten.Bij de de vierde trap heb ik het zelfde gedaan maar deze is kleiner.Zo loopt het water dan verder door een beek van +/- 2 m naar de laatste trap in de vijver.Welke planten kan ik nu gebruiken,die een geheel vormen met waterval en beek.Bestaan er varens die met de wortels in het water mogen staan,want dat vind ik mooie.En zijn er nog andere planten die daar bij passen
dinsdag 15 februari 2011 - 16:52
Pieter

Pieter

Er bestaan mossen die het heel goed doen in dit type constructies en persoonlijk vind ik dat heel mooi.
dinsdag 15 februari 2011 - 17:49
loucka

Loucka

Beste
Hier is dan een foto van de waterval,deze staat in de winter wel niet op
Dit om ophoping van het ijs tegen te gaan
donderdag 17 februari 2011 - 11:05
loucka

Loucka

Beste

Hoe kan ik een foto toevoegen,dat lukt mij niet
donderdag 17 februari 2011 - 11:23
loucka

Loucka

beste

Bedankt dat u mijn waterval op het forum hebt kunnen zetten.Maar weet u nu al iets over de planten die ik kan gebruiken.Een natuur waterval kan ik er niet van maken.Maar het zou er toch een beetje moeten op lijken.Aan welke planten had u gedacht
vrijdag 18 februari 2011 - 01:21
loucka

Loucka

Hallo allemaal

Weet iemand,welke planten ik in mijn waterval kan zetten.Irissen worden te hoog,deze heb ik al geprobeert.De beplanting zou echt moeten lijken zoals in het wild.Bestaan er varens die in het water groeien.De voorkant waar het water naar beneden komt,is de schaduw kant.Hier komt geen zon.
maandag 28 februari 2011 - 00:35
squarefoot1

Squarefoot1

witte waterkers zou je kunnen zetten in of aan de kant van stromend water, kan je ook gebreuken in een slaatje. fonteinkruid (potamogeton), bronmos (fontinalis) en de kaapse waterlelie (aponogeton)kan aan de voet van de waterval, ik hoop dat je met deze iets kan doen.

grts tim

maandag 28 februari 2011 - 12:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).