menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe vissen uit vijver halen

Ga naar meest recente reactie

GJB

GJB

Het is zo dat we onze vijver gaan wegdoen en er een tuintje gaan aanleggen op die plek.

Nu is het zo dat er redelijk wat vissen inzitten en die er natuurlijk uit moeten. Daarom zoek ik in een goede methode om ze er uit te krijgen. Aangezien er heel veel (overwoekerende) planten inzitten gaan ze zich daar altijd in verstoppen.

Mvg GJB
woensdag 26 augustus 2009 - 20:43
jumperke

Jumperke

Alle planten eruit halen en dan de vijver leegscheppen.
Anderszins kan je alles eruit vissen met een haak 20 of kleiner (voor de kleine vis) of haak 18 voor de grotere vis....

jerko
woensdag 26 augustus 2009 - 21:04
Plantje

Plantje

GJB
Wat doe je met je vijverplanten ?
Heb wel intresse indien je ze wegdoet.

Groetjes,
Filip.
woensdag 26 augustus 2009 - 22:22
Matabish

Matabish

Misschien een keertje een reiger uitnodigen?

Groetjes,
Matabish.
donderdag 27 augustus 2009 - 00:47
GJB

GJB

Ik zal is een foto nemen van de vijver en voornamelijk van de planten.
Ik kan dan verschillende planten houden voor eventueel geïnteresseerden.

Ik zal zo goed mogelijke foto's maken van de vissen, mocht iemand aar ook interesse voor hebben?

Mocht iemand nog tips hebben, laat maar komen!
donderdag 27 augustus 2009 - 11:25
Mandy

Mandy

Hoe demp je die vijver? Volstorten met zand? Ben daar benieuwd naar want ik denk erover om een gedeelte van mijn vijver vol te storten maar weet nog niet waarmee.....
donderdag 27 augustus 2009 - 20:48
GJB

GJB

Alles gaat eruit, ook de plastic etc. Normaal gezien wordt er dan wat nieuwe grond aangevoerd.
vrijdag 28 augustus 2009 - 10:04
jumperke

Jumperke

Alles gaat eruit, ook de plastic etc. Normaal gezien wordt er dan wat nieuwe grond aangevoerd.

Zorg ervoor dat je na het aanvoeren de grond voldoende tijd laat om terug 'op zijn positieven' te komen.
Begin niet direct na het aanvoeren van de grond met de beplanting, want de grond heeft nog enige tijd nodig om te zakken en dan moet er na verloop van tijd eventueel nog wat grond bijgevoerd worden.

jerko
zondag 30 augustus 2009 - 12:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).