Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het is zo dat we onze vijver gaan wegdoen en er een tuintje gaan aanleggen op die plek.
Nu is het zo dat er redelijk wat vissen inzitten en die er natuurlijk uit moeten. Daarom zoek ik in een goede methode om ze er uit te krijgen. Aangezien er heel veel (overwoekerende) planten inzitten gaan ze zich daar altijd in verstoppen.
Alle planten eruit halen en dan de vijver leegscheppen.
Anderszins kan je alles eruit vissen met een haak 20 of kleiner (voor de kleine vis) of haak 18 voor de grotere vis....
Hoe demp je die vijver? Volstorten met zand? Ben daar benieuwd naar want ik denk erover om een gedeelte van mijn vijver vol te storten maar weet nog niet waarmee.....
Alles gaat eruit, ook de plastic etc. Normaal gezien wordt er dan wat nieuwe grond aangevoerd.
Zorg ervoor dat je na het aanvoeren de grond voldoende tijd laat om terug 'op zijn positieven' te komen.
Begin niet direct na het aanvoeren van de grond met de beplanting, want de grond heeft nog enige tijd nodig om te zakken en dan moet er na verloop van tijd eventueel nog wat grond bijgevoerd worden.