Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben altijd al een gewone dompelpomp gehad om het vijver een goede anderhalf à 2m naar boven te pompen.
Deze zijn altijd na een jaar ongeveer stuk. Is dit omdat een dompelpomp hiervoor eigenlijk niet gemaakt is?
Wij hebben ook een keer een echte vijverpomp gehad maar deze was ook na een jaar stuk.
In de winter worden ze steeds uit de vijver gehaald en goed opgeborgen dus daar kan het niet aan liggen
Weet er iemand misschien een goede pomp die niet al te duur is maar toch goed zijn werk doet?
De vijver heeft een inhoud van ongeveer 12000-15000 liter
Bij ons gaan ze helaas ook nooit langer dan een jaar mee. Of we nou een hele dure pomp kopen of een goedkope dat maakt niet uit. Ongeveer een jaar en dan is het over. Dat vind ik ook wel jammer.
Mijn vader heeft er echter al jaren één en die blijft het goed doen. Die kan ik echter helaas nergens meer gevonden krijgen.
een goede pomp is een oase pomp deze gaan ongeveer 15 jaar mee, als je een pomp in de winter uit de vijver haalt moet je hem wel nat en vorst vrij bewaren, je kan hem het beste in de vijver laten ligen maar dan moet hij wel dieper ligen als 40 cm en de stekker uit het stopcontact
Als je een degelijke pomp koopt,heb je toch wel garantie van minstens
2 jaar.
Mijn messner pompen draaien hier al 6 jaar gans het jaar door 24/24h.
Zijn wel redelijk duur van aankoop maar je krijgt prijs kwaliteit.
dat is wel zo goed voor je vissen om je pomp in de winter stil te zetten zet hem uit en laat de pomp in de vijver liggen. het is belangerijk dat hij nat blijft anders heb je kans dat de kunsthars die de electra beschermt tegen water uit droogt en scheurt. zorg uiteraard dat hij zo diep ligt dat hij niet kan in vriezen.
ik weet toevallig van oase dat die pompen hebben die zich automatische uitschakkelen als het water onder de 5 graden komt, dan hoef je er zelf niet meer aan te denken.