menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goudwinden

Ga naar meest recente reactie

bamboosed

Bamboosed

Weet iemand hoe ik in een grote siervijver een teveel aan goudwinden eraf kan halen ? Die goudwinden zijn nu 35-50cm en er zitten er een 20-tal op mijn vijver. Teveel vind ik. Ik denk dat afvissen met vislijn de enige oplossing is.
guy
vrijdag 11 augustus 2006 - 11:01
Adrienne

Adrienne

bamboosed,

brrrr, da vind ik wel erg ze.
Allez ik begrijp wel als er teveel op zitten ... da's ook niet goed.
Maar .... kan je er niet aan met een schepnet.
Ajajaj ge zult het maar meemaken n' en haak door uw lip !!!
groetjes adrienne
p.s ik hoop dat er hier ene met ne hele goeie tip komt !!!
vrijdag 11 augustus 2006 - 12:33
harald

Harald

Dat zijn grote jongens (of meisjes).
Als je er van af wilt, moet je gewoon een advertentie op www.kapaza.be of zo zetten. Je vermeldt er dan bij dat de eventuele koper ze zelf moet vangen. Dat scheelt jou een hoop werk. En voor zulke grote goudwindes zijn er altijd een hoop liefhebbers!
vrijdag 11 augustus 2006 - 14:43
berenice

Berenice

probeer eens , leg een grote schepnet in het water , en geef visvoer in de net , de vissen komen eten en ,,,, hop het net omhoog
zal zeker lukken
berenice
zaterdag 12 augustus 2006 - 19:27
gekko

Gekko

Je kan ze vangen met een hengel maar knijp dan wel het weerhaakje plat, van de haak.
Zo lijden ze er praktisch niet onder.
dinsdag 15 augustus 2006 - 22:11
bamboosed

Bamboosed

bamboosed,

brrrr, da vind ik wel erg ze.
Allez ik begrijp wel als er teveel op zitten ... da's ook niet goed.
Maar .... kan je er niet aan met een schepnet.
Ajajaj ge zult het maar meemaken n' en haak door uw lip !!!
groetjes adrienne
p.s ik hoop dat er hier ene met ne hele goeie tip komt !!!
zondag 20 augustus 2006 - 18:01
natuurmanjak

Natuurmanjak

[afbeelding verwijderd niet-https] bamboosed begin daar maar eens vis uit te halen er is nog eentje groter en vier kleinere,wat is groot voor jou hoe veel liter water!!!!! en ik zou het tof vinden wilde ieder zijn parochie bij zijn profiel zetten,dan weet ik teminste de afstand van bij jou tot hier,met die twee gegevens weet ik of ik je kan helpen !!!!! groeten guido natuurmanjak.
maandag 4 september 2006 - 04:39
hypermaxx

Hypermaxx

ik zie het ook niet graag, vissen in de vijver, maar goudwinden zijn enorm snel dus is het moeilijk ze te pakken met een schepnet.

Maar als je het weerhaakje plat nijpt, zou dit inderdaad tamelijk pijnloos kunnen gebeuren. Maar je mag de vissen niet te lang laten bijten hé, anders gaat de haak te diep in de vis. Direct als ze bijten moet je ophalen, zodat het haakje gewoon in de lip zit.

hypermaxx
maandag 4 september 2006 - 08:22
Wendy

Wendy

OK, je zal nu misschien lachen, maar bij mijn grootmoeder zaten er in het waterreservoir (ze was bloemist) ook zo van die kanjers van goudwinden.
Wij vingen die met een aardappel!
gewoon stukje patat aan touwtje binden en in water smijten. Van zodra ze toehapten, onmiddellijk bovenhalen met een schepnet onder hun poep.
Die vissen werden wel niet bijgevoederd. En dat ging heel goed. Als het ons als kind lukte kan je het ook eens proberen!
grts Wendy
maandag 4 september 2006 - 12:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon