Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een zinken kuip (formaat badkuip) die bijna volledig in de schaduw staat. Ik zou er graag enkele vijverplantjes in zetten (geen vissen). Welke planten zijn hiervoor geschikt en zijn er ook bij waar bloemetjes kunnen in komen?
Ja, Adriaean in uw profiel staat niet waar je woont. Ik zou eens hier of daar naar opendeur gaan van een vijverwinkel. Die zullen dan meer uitleg geven tijdens zo een weekend. Dat is goeie reclame voor hun zaak. Zo ben ik al naar verschillende winkels geweest en krijg je verschillende ideeën.
Dit weekend is er een opendeurdag te Lebbeke(Oost-Vlaanderen/België) bij vijvers De Mars. Ik ga er ook nog heen om ideetjes op te doen.
P.S.: Ik hoop dat je diepte genoeg hebt voor waterlelies want de wortels moeten meer dan 80 cm (bij mij staan ze + 95 cm) onder het wateroppervlak staan.
ik heb hier op onze terras een zinken kuip staan
in de schaduw
het is moeilijk om daar iets deftigs te laten in groeien
behalve "lis"
je neemt een stenen pot of mandje
verzwaard het met stenen en je zet lis tussen die stenen
je metalen kuip zal weldra groen zijn en bovendien nog helder ook en als je wil kan je er zelfs een simpele vis in steken ..
bij mij staat hij hier al zo een tweetal jaar
tijdens de winter laat ik dat lis gewoon staan en nu is het al terug groen in mijn zinken kuip
groetjes caroline
en lis vind je overal
gewoon naar een beek gaan en er wat uit trekken