Bedankt, we zijn er blij mee met ons minivijvertje!
Leon,
Ja het water is nu echt goed en helder. Eerst was het verschrikkelijk smerig en troebel en toen hadden we een produkt gekocht maar dat maakte het nog erger. Toen hebben we hem helemaal leeg gemaakt en terug opnieuw gevuld en eerst was het nog een beetje maar na een tijdje zagen we de bodem. Ik weet niet hoe het kwam maar ik zal niet meer zo gauw al die produkten erin gooien.
Die rode bloem (ze moet nog openkomen) is Schizostylus coccinea 'major' oftewel moerasgladiool. daarnaast staat (maar je ziet het niet meer zo goed want hij heeft geen pluisjes meer) Eriophorum angustifolium of veenpluis. Lijkt een beetje op katoen die pluisjes. Voor die japanse holepijp staat Pontederia lancelata, reuze snoekkruid blauw maar de bloempjes zijn net over hun beste tijd heen. Ik vind dat blad, het heeft beetje vorm van een lepel, wel heel mooi.
Leon wat je daar zegt over die vissen... dat is het vervelende hé, we hebben die gekregen en we zijn er ook blij mee maar ze zeggen dan in die winkel tegen die mensen dat er perfect schildpadjes bij kunnen (wat naar ik hier vernomen heb absoluut niet waar is) en die mensen hebben ook gezegd tegen die winkelier hoe groot ons vijvertje was en: o das geen enkel probleem in de winter! Nu blijkt dat als ik geen foto had geplaatst hier op dit forum onze vissen de winter niet zouden overleefd hebben! Tja, ik denk dat het ligt aan het feit dat het in de eerste plaats een plantenzaak is en ze hebben zo een paar tankjes met vissen. Ik zou daar niet gaan om zo'n aankoop te doen maar ja die mensen gaan voor een plant, hun kinderen zien die vissen en vinden dat het ultieme kadootje en de rest kennen we.
Ja, wat nu? Kan ik die vissen binnenpakken in de winter? Mogen ze dan in de living of moet dat best toch redelijk koel? Hoeveel plaats moeten die beestjes hebben?
Tja, nu ga jij natuurlijk vragen wat voor vissen het zijn...geen idee... ik ben het vergeten, het begon met een S en er zaten heel wat a's in Sarasa of saransa, ik weet het niet. We zijn in die winkel nadien , als we ze pas hadden gaan zien maar die vissen op twee soorten na noemden allemaal zo terwijl ik toch verschil zag, ik dacht toen al van ja, dat moet ik niet perse onthouden want het klopt vast niet of is een verzamelnaam.
Ik kan je wel vertellen dat ze overwegend wit zijn met rood-oranje vlekken en een mooie grote witte staart en ze heten Bubbel en Bobbel
Ik zal morgen eens proberen of ik een fotootje kan maken van ze want die truk met het eten werkt echt goed!
groetjes
Ann