Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
i.v.m mijn visjes deze hebben namelijk kleintjes gekregen maar het zijn allemaal zwarte visjes krijgen de kleintje na een tijdje andere kleuren? of gaan zeh voor altijd zwart blijven ?
sommige zeggen dat zeh de kleur later krijgen maar ik heb ook al kleine babyvisjes gezien die al oranje waren (dus die hun kleur hadden van kleins af aan )
het kan tot ongeveer 2 jaar duren eer
de vissen een kleur krijgen de kleurverandering
begint meestal aan de onderzijde van de vis
dus zul je nog wat geduld moeten hebben ik
heb er die 2 jaar oud zijn en nu pas aan het verkleuren
zijn
maar goe komt het dan eigenlijk dat sommige visjes al bv. oranje zijn
(kheb da gezien in een grote vijver waar ik mijn vissen koop en eten enzo van die dingen )
En toch...zul je zien dat er zullen bij zijn die zwart blijven.Heb al veel jaren vijvers,en jonge vissen,maar er komen er elk jaar weer meer zwarten bij. Daarentegen zijn er inderdaad die onmiddellijk kleuren,oa.de shubunkins.Sommige blijven zwart ,maar krijgen dan wel mooie sierlijke staarten zoals hun voorzaten,maar na verschillende jaren en in volwassen toestand blijven ze zwart!!
Grtjs
Bij ons zitten in het vijvertje goudwindes.
Die worden inderdaad zwart geboren.
Het jongste is nu in zijn vierde "zomer" en ziet op zijn rug nog steeds zwart, maar de zijflanken zijn al helemaal oranje geworden.
Zijn broertje of zusje is sinds vorige zomer volledig oranje.