Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
in juni heb ik een musa basjoo gekocht en hij is reeds flink opgeschoten, ondertussen heeft hij reeds 3 (drie !!) zijscheuten, ik ben er zeer trots op. Maar zij staan redelijk kortbij de grote banaan (ongev. op een 10 cm afstand), kunnen deze hier blijven staan, of moet ik ze in het najaar verplanten ?
ik heb zelf geen musa basjoo maar volgens ik overal zie mag dat gewoon blijven staan want als je nu zou afstekken zouden er meestal geen wortels aan staan daarom nog een tijdje wachten
gr timmie
ik heb zelf wel een musa velentina en een lasiocarpa ,nicola en daar staan ook scheuten aan maar nog dichter
Hallo,
Het is normaal dat er aan een musa basjoo veel zijscheuten komen. Als je ze wilt verwijderen zou ik nu toch wachten tot het volgende voorjaar. De stekjes moeten zeker min. 30 cm groot zijn. Dan steek je met een scherpe spade de plant los van de moederplant, en nadien laat je het stekje nog zo'n 14 dagen in de grond staan, zodat er zich nog wat wortels kunnen ontwikkelen.
Het is natuurlijk ook mooi om de zijscheuten te laten staan, dan krijg je een bananenbos...
Beste groeten,
Erna
mijn musa basjo,ruba ne sikremensis doen dit ook en wat moet ik juist doen om die planten te laten overwinteren die stam in stroo wikkelen en laten staan