menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Musa basjoo

Ga naar meest recente reactie

u857287

U857287

beste tuinliefhebber

ik had een vraagje

in juni heb ik een musa basjoo gekocht en hij is reeds flink opgeschoten, ondertussen heeft hij reeds 3 (drie !!) zijscheuten, ik ben er zeer trots op. Maar zij staan redelijk kortbij de grote banaan (ongev. op een 10 cm afstand), kunnen deze hier blijven staan, of moet ik ze in het najaar verplanten ?

dank je wel alvast voor een advies
zaterdag 4 augustus 2007 - 22:10
timmie

Timmie

ik heb zelf geen musa basjoo maar volgens ik overal zie mag dat gewoon blijven staan want als je nu zou afstekken zouden er meestal geen wortels aan staan daarom nog een tijdje wachten

gr timmie
ik heb zelf wel een musa velentina en een lasiocarpa ,nicola en daar staan ook scheuten aan maar nog dichter
zondag 5 augustus 2007 - 18:45
Ernas

Ernas

Hallo,
Het is normaal dat er aan een musa basjoo veel zijscheuten komen. Als je ze wilt verwijderen zou ik nu toch wachten tot het volgende voorjaar. De stekjes moeten zeker min. 30 cm groot zijn. Dan steek je met een scherpe spade de plant los van de moederplant, en nadien laat je het stekje nog zo'n 14 dagen in de grond staan, zodat er zich nog wat wortels kunnen ontwikkelen.
Het is natuurlijk ook mooi om de zijscheuten te laten staan, dan krijg je een bananenbos...
Beste groeten,
Erna
maandag 6 augustus 2007 - 10:35
cvb

Cvb

hallo

mijn musa basjo,ruba ne sikremensis doen dit ook en wat moet ik juist doen om die planten te laten overwinteren die stam in stroo wikkelen en laten staan

mvg cvb
maandag 6 augustus 2007 - 18:46
jippen

Jippen

Als je de zij scheuten niet nodig hebt mag je die gewoon afsnijden hoor.
Ik doe dit ook bij mijn musa basjo.
Maakt het wat mooier
dinsdag 7 augustus 2007 - 14:07
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).