Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
hallo ik heb een eucalyptusplant en ik heb er een tak vangetrokken nu is mijn vraag kan ik daar wortels aan kweken em zo een nieuwe plant te hebben help me
Deze regel geldt in principe voor alle "bomen".
Ik schrijf het tussen aanhalingstekens omdat je zou kunnen denken dat Eucalyptus een struik is en dat lijkt ook zo hier bij ons, maar in feite is het een boom.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar m'n broer heeft er al enkele jaren ééntje in de tuin staan.
Die staat de ganse dag in de volle zon en wordt 's winters niet afgedekt of zo.
Volgens mij is dat dus behoorlijk winterhard.
Forumlezers met andere ervaringen; laat het ons weten !
Qua snoei zou ik zeggen zo weinig mogelijk, tenzij er takken zouden zijn die in de weg hangen of beschadigd zijn.
Zoals voor elke plant geldt ook hier weer; "de juiste plant op de juiste plaats" en je vermijdt al heel wat onnodig snoeiwerk.
Hallo,
Ik heb al een 3-tal jaar een euc. niphophila in de tuin staan, die op enkele jaren tijd wel een meter of 3 geworden is., werd in de winter nooit beschermd.
Helaas, bij de storm begin dit jaar, kreeg hij wat veel wind, en is hij omvergewaaid. We hebben hem wel direkt terug recht gezet, en vastgelegd, maar de bladeren zijn nu bijnal allemaal bruin geworden. Ik weet niet of hij er nog doorkomt, in ieder geval probeer ik toch met hem eens flink te snoeien, en dan afwachten maar..
Hier staat hij in de volle zon, en zoals gezegd, te weinig beschut tegen de wind.
Beste groeten,
Erna
Timmie,
voor zover ik weet niet.
Dus zaaien maar, eenmaal ontkiemt worden ze wel snel hele grote bomen.
Buten de eucalyptus niphophila is de euc. perriniana een heel mooie soort, met sterk ruikende bladeren. Als onze omvergewaaide euc. het niet haalt, gaan we uitkijken naar een perriana.
Beste groetjes,
Erna