Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Afgelopen winter heb ik mijn Musa Basjoo ingepakt. Ik heb hooi/stro rondom de Musa gestopt en dit vastgemaakt met kippengaas. Om te voorkomen dat er water in zou komen, heb ik dit aan de bovenkant afgedekt met plastic.
Nu zie ik dat de Musa alweer aan het groeien is. Ook is er toch vocht ingekomen, waardoor het hooi op sommige plaatsen papperig is geworden. Zo te zien heeft de stam het wel overleefd!
Mijn vraag is: wanneer mag ik het hooi eraf halen? Is het nu wel de juist tijd, of is het nog wat vroeg?
Ten vroegste in april als de kans op de ergste vorst verdwenen is. Gaat het daarna toch nog eens een nachtje vriezen? Leg dan voor die ééne nacht een deken over jouw stengels. Snij na het uitpakken van de plant al die verfrommelde bladeren maar weg. Dat kan geen kwaad.
Bedankt Pascal! Ik laat de bescherming er voor nu dan nog even overheen zitten. Volgens jaar pak ik de plant in zoals je beschreef in het topic van Fene. Heb er screenshots van gemaakt