menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia nicolai krijgt geen nieuwe bladeren meer

Ga naar meest recente reactie

pietvdb

Pietvdb

Ik heb een strelitzia nicolai. Deze groeide eerst zeer goed tot ik op vakantie ging. Ik had niemand om deze water te geven dus fles water met doorprikte dop omgekeerd ingezet en buiten op terras gezet. Dit was geen goed idee meeste bladeren waren verbrand. Deze heb ik afgeknipt. Er was nog 1 blad dat in ontwikkeling was maar deze rolt niet open. Ik geef verder wekelijks plantenvoeding. Enig idee wat oorzaak is dat plant geen nieuwe bladeren krijgt. Deze heeft nog 2 bladeren die open zijn en 1 opgerold blad.

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 22 juli 2023 - 16:50
pietvdb

Pietvdb

Hier nog een foto

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 22 juli 2023 - 16:50
Polplastron

Polplastron

Op het terras zetten was zeker wel een goed idee; het jammere is dat de plant waarschijnlijk zonder overgang van binnen naar buiten is verplaatst waardoor het blad verbrand is. Als je planten van binnen naar buiten verplaatst, laat ze dan wennen aan het directe zonlicht door ze eerst een paar dagen in de lichte schaduw te zetten en later wat ochtend-of avondzon te geven en daarna pas in volle zon te zetten.

Strelitzia-soorten groeien eerder traag, dus dat blad kan er nog best wel aankomen. Maar daarvoor zou ik de plant nu toch wel buiten laten staan (op een beschutte plek) zodat deze optimaal van het daglicht kan profiteren tot het wat kouder wordt.

Overigens in S.nicolai eigenlijk helemaal geen goede keuze als kamerplant of kuipplant; deze soort wordt enorm groot en is dan moeilijk te verplaatsen. Strelitzia houden in onze zomers van veel direct buitenlicht en staan in de winter graag wat koeler. Dit zijn omstandigheden die je in de huiskamer moeilijk kan bieden.
woensdag 23 augustus 2023 - 18:07
pietvdb

Pietvdb

Bedankt voor het advies. De plant is helaas afgestorven. Ik ga op zoek naar meer geschikte kamerplant die niet zo breed wordt.
zondag 10 september 2023 - 11:00
Zaaier

Zaaier

Ik zou iets minder met bemesten. In deze herstel fase is het snel te veel. Eens in de week is brandnetels en bramen ????
zaterdag 23 september 2023 - 12:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).