Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een paar vraagjes : ik heb zaden zelf geoogst van z'on vliegenvalletje en heb ze vandaag gezaait in zaai & stek grond . heeft iemand hier al ervaring mee met de zaai en de opkweek van een venus vliegenval?
Soren,
Dat zaaisel is verloren. Vleesetende plantensoorten moeten gezaaid worden op blonde turf.
Zaden van Dionaea muscipula kiemen heel langzaam, soms na 1 jaar of helemaal niet.
Volgende keer beter
Soren,
De vlugste manier om nieuwe planten te bekomen is het scheuren van je moederplant.
Na de winter kan je dat doen terwijl je verpot.
Het zaad moet koude stratificatie ondergaan, het is dus best te zaaien in januari/februari en het zaaisel, afgedekt, buiten te laten staan of in koude serre.
Misschien heb je een klein beetje geluk en ontkiemt er een zaadje in potgrond maar als het plantje groot genoeg is om vast te pakken met een pincet dan direct in turf zetten en nat houden.
Doeii !
Ja, ik heb veel geslachten van vleeseters. Kijk eens op onze site : http://www.diobel.be
nog in het frans maar ik werk aan de nederlandse en engelse versie.
Ja, ik heb veel geslachten van vleeseters. Kijk eens op onze site : http://www.diobel.be
nog in het frans maar ik werk aan de nederlandse en engelse versie.
Ja doe maar gauw een Nederlandse versie a.u b.
Ik snap geen letter van de Franse taal, ik heb ook vleeseters leuk om zo'n site te zien.