Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bij Mertens(intratuin) in Olen kennen ze plant niet.Ook in Exotica kan men dit jaar geen pawpaw bemachtigen.Daar de kweek mislukt is.Hij heeft er nu wel gezaaid voor volgend jaar.
Hey Loucka,
heb je ondertussen al een paw-paw gevonden ? Maar wil je een mannetje of een vrouwtje ?En hoe klein mag hij nog zijn ? Ik heb er nog een kleintje staan van de varieteit "sundowner "
Groetjes Maria
vorig jaar heb ik er kunnen kopen bij en hij heeft er blijkbaar terug
want ze staan te koop op kapaza.
Van Driessche Johan
Oosterzele, in de provincie Oost Vlaanderen
0474/98.15.10
ik heb twee bomen paw paw's in mijn tuin van ongeveer 6 jaar oud. Dit jaar heb ik een vrucht aan één van de bomen. Hieft er iemand reeds vruchten gekweekt ?
Ook heb ik een shannon-boom in de tuin die ook dit jaar voor het eerst vruchten( 10-tal) heeft. Wanneer moeten deze geoogst worden ?
Hier is een foto van de vrucht zoals deze nu aan de boom hangt.
heb dit jaar voor de tweede keer vruchten. moeten wel tamelijk vochtig staan en vorig jaar was niet bepaald vochtig. Ik heb dan ook een paar honderd liter water gegoten. Dit jaar stonden ze vvolop in bloei.
Shannon: ik heb een kaki (voor het eerst vruchten). Ze worden geoogst in de herfst. Ze zijn rijp als ze rood zijn.