menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plant hangt

Ga naar meest recente reactie

Tessa.vdv

Tessa.vdv

Hallo mede plant fanaten,

Vraagje. Mijn olifantsoor (denk dat dat het is) hangt. Het is elke keer het oudste blad wat gaat hangen. Nu zit er al een knik in dus denk niet dat ik deze nog kan redden maar kan iemand mij vertellen wat ik hier tegen kan doen? Is de plant te nat/droog of is er iets anders aan de hand?

Wie kan mij helpen dit te voorkomen?

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 9 mei 2020 - 22:33
zuurtje

Zuurtje

Zit er een binnen pot met waterafvoergaten in de sierpot?
Anders zit de plant te verrotten en te verzouten.
Ineke
zondag 10 mei 2020 - 11:24
Tessa.vdv

Tessa.vdv

Uhm nee hij is dicht aan de onderkant. Ik heb de plant al een jaar, tot 2 maanden geleden niks aan de hand. Zou dat dan het probleem zijn?
maandag 11 mei 2020 - 17:46
Roeli

Roeli

Is dus heel goed mogelijk. Dus plant overpoten in een gewone plastiekpot, met gaten onderin
en dan weer in die prachtige pot zetten.
maandag 11 mei 2020 - 18:41
Tessa.vdv

Tessa.vdv

Dan ga ik dat proberen! Gebruik ik dan speciale binnen plant potgrond? Of is er iets wat beter is?
maandag 11 mei 2020 - 18:53
zuurtje

Zuurtje

Nee hoor, de gangbare potgrond.
Succes !
Ineke
dinsdag 12 mei 2020 - 20:40
Esem 2

Tekst aangepast

Esem 2

Ik zou zeker geen plastiek pot nemen maar een teracotta pot.
Is beter voor het waterhuishouden, hier kan je beter zien wanneer de plant water nodig heeft.
Als het zand terracotta pot nat is zie je dat ook aan de pot deze is donkerder gekleurd als deze nog voldoende water bevat .als het zand te droog is zal je merken dat de terracotta veel lichter van kleur is geworden.
En idd, hier kan het water niet weg en de plant is gedoemd om te gaan rotten;
Hopelijk heb je hier wat aan.

Ps natuurlijk ook een pot met drainage gaten in gebruiken hoor.

Groetjes E.

dinsdag 12 mei 2020 - 22:29
Roeli

Roeli

Terracotta buiten drogen ,in de wind, veel te snel. En als ze omvallen heb je de poppen aan het dansen. En als je ze er uit moet hebben , moet je de mooie pot stukslaan.
Zelf heb ik overigens overal schotels onderstaan en daar geef ik meestal water in. Nou ja, schotels, meest plastiek dienbladen, opgescharreld bij de kringloop.
En als het warm is giet ik ook in de pot. Wanneer er de volgende dag dan nog water in de schotel staat hoeft die geen water.
ps. Die mooie pot die Tessa gebruikt, daar past volgens mij geen terracotta pot
in en die pot is in de kamer wel erg mooi. Wanneer je nu ook nog een paar smalle latjes onderin legt kan een eventueel te veel aan water toch weg lopen.
woensdag 13 mei 2020 - 11:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).