Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn Toscaanse jasmijn heeft rijkelijk gebloeid. De (oude) bladeren kleurden stilaan rood. Ik dacht dat dit normaal was aangezien het om oud blad ging. Maar nu staat hij wel heel kaal en zijn de nieuwe uitlopers opgedroogd. Nochtans is de wortelkluit niet uitgedroogd voelt vochtig aan. Wat zou de oorzaak hier kunnen zijn en hoe kan ik het probleem verhelpen hij staat nu al meer dan 4 jaar zo mooi hopelijk verlies ik hem niet en komt hij er nog door. Ik heb hem voorlopig al in de serre gezet te nat?
Alvast bedankt
Ik denk eerder dat deze een zonnebrand heeft gehad toen het hier 38¨is geweest, deze planten reageren daar heel traag op.
Stond ze toevallig die dag wat droog heeft ze daarvan geweten.
Te nat denk ik niet daar ze veel vocht nodig hebben.
Hier in de tuin zie ik bij de plant die in de volle zon staat ook tamelijk wat rood blad, de plant die meer in de schaduw staat is nog heel mooi groen.
Het zijn vrij sterke planten dus deze zal wel terug goed komen.