Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sinds enkele maanden beschikken wij over deze uitheemse kamerplant.
In het begin kreeg deze alleen weinig regenwater langs boven.
Bij het tuincentrum oordeelde men dat het beste is om de 2 maanden de potgrond eens een paar uren volledig onder te dompelen in (regen)water.
Momenteel echter blijft deze plant bladeren verliezen, die af en toe in hoeveelheid vergeelden.
Hij staat momenteel niet ver van een gasradiator, die niet op hoge stand staat.
Hij komt wel vanuit een kille, vochtige plek, waardoor ik hem in warmere, drogere lucht heb geplaatst.
Wie heeft dé oplossing om "deze kerel" te verlossen van zijn huidige mankementen ???
Ik denk dat je deze plant veel te nat hebt gemaakt. Haal hem uit de pot en zet de kluit op een krant zodat al het water daarin kan trekken.
Kijk ook eens op deze pagina:
www.123kamerplanten.com/verzorging-tips/kamerplanten-encyclopedie/dracaena/
Mijn groene vingers werken buiten prima, maar binnenshuis zijn ze eerder gebrekkig.
Toen we trouwden kregen we een coupe met daarin o.a. een Dracanea. Die heeft ondertussen al voor massa's nakomelingen gezorgd. Bij ons staan die regelmatig eerder te droog en/of vrij donker en/of te koud (ik heb vorige week degene die in de veranda stonden naar de woonkamer verhuisd om te vermijden dat ze zouden bevriezen) en worden ze regelmatig te laat verplant.
Bij "te" verkleuren de onderste bladeren. Gewoon verwijderen en terug wat aandacht schenken.
Een paar uur onderdompelen in om het even wat voor water lijkt me een slecht idee voor de meeste kamerplanten. De grond slipt dan helemaal dicht zodat er geen lucht meer bij de wortels kan. Als je ze wil onderdompelen, hou het dan bij 10 minuten per week. Laat ze nadien heel goed uitlekken voor je de plant weer in de cachepot zet.