Hallo allemaal
Ik had bijna een treurig bericht hier moeten posten maar het is gelukkig niet nodig geweest.
Ik was er nog net op tijd bij dat de moederplant wortelrot had en dit in de gaten kreeg.
Heb ze direct uit het water genomen en nog het goede deeltje ongeveer 1 cm groot er af gehaald.
Onder de warme kraan verder afgespoeld om zeker te zijn dat alleen nog het goede deel behouden bleef.
De rest van de knol was al volledig weggerot.
Hierna heb ik ze direct in een verwarmde bak op 28°C gelegd en al na enkele dagen kreeg ze haar eerste nieuwe blaadjes al.
Op dit moment heeft ze al verschillende kleine en grote blaadjes nog allen onder water, het gaat nu de goede kant op.
Wel heb ik nog 1 kindje die ook redelijk goed de winter is doorgekomen.
Zij heeft nog steeds enkele blaadjes op het water maar maakt nog geen nieuwe aan.
Ook haar hou ik nu nauwlettend in de gaten maar ik zie nog geen achteruitgang dus laat ik ze voorlopig maar met rust.
Nu de knol zo klein is geworden verwacht ik ook dit jaar geen bloemen helaas.
Maar misschien wel van het kindje is dus nog afwachten.
Zo gauw als ze terug in de vijver wordt geplaatst zal ik van haar een foto nemen en die hier posten.
Zelf heb ik jaren lopen zoeken naar een exemplaar nadat mijn vorige het niet heeft overleeft door omstandigheden waardoor ik nu alle moeite doe om ze te behouden.
Omdat dit me nu is voorgekomen ga ik ook de kindjes van haar voorzichtiger behandelen.
Groetjes