menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een cactus of iets anders

Ga naar meest recente reactie

grasshopper

Grasshopper

Ik heb dit plantje al een tijdje in mijn bezit . Wie kent de juiste naam ??

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 1 februari 2014 - 21:44
Paronoto

Paronoto

Zo te zien is het Crassula maar moeilijk te identifieeren wegens gefotografeerd met kunstlicht waarschijnlijk en slecht belicht bovendien.....
zaterdag 1 februari 2014 - 22:16
satomi

Satomi

Euphorbia trigona, denk ik.
zondag 2 februari 2014 - 11:12
grasshopper

Grasshopper

Nee. Aan de stam te zien is het niet de Trigona. Ik voeg nog een foto toe. Ik denk dat de details hier beter te zien zijn.

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 2 februari 2014 - 13:49
zuurtje

Zuurtje

Uitgeschoten Christusdoorn??
zondag 2 februari 2014 - 15:27
Wouter2

Wouter2

Eigenlijk raar dat niemand deze tuincentrum plant herkent. Geen Crassula en ook geen Euphorbia maar een Alluadia procera. Een Madagascar plant die totaal geen vorst verdraagt. In de winter verliezen ze hun blad dat de volgende lente weer vanuit dezelfde plek terugkomt. In de zomer zet je hem gewoon buiten tot hij na een paar jaar te groot raakt. Gelukkig is hij gemakkelijk te redden dan door er een stek van te nemen. Ik plant ze hier bij mij gewoon buiten in de tuin .Wouter.
zondag 2 februari 2014 - 17:18
Wouter2

Wouter2

De naaste familie die cactussen hebben in de oude wereld. NB: de tweede foto staat ondersteboven, de bladeren komen terug van onder naar boven. .
zondag 2 februari 2014 - 17:23
grasshopper

Grasshopper

Ok, Wouter heeft het raadsel opgelost. Het is inderdaad een Alluadia procera. Iedereen bedankt en Wouter in het bijzonder.
zondag 2 februari 2014 - 20:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).