Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn yucca elephantipes zijn bladeren voelen kleverig aan.
Het lijkt wel of er hars op ligt.
Is iemand die weet wat ik bedoel en of het kwaad kan?
Ik heb voor de gelegenheid een blad genomen waar ook grijze bolletjes op te zien zijn, maar dat is maar zo bij een blad of 3, mocht iemand weten wat dat is...
Alvast bedankt!
Als het idd dopluizen zijn dan is die aanslag geen hars, maar honingdauw, uitgescheiden door de dopluizen. Je hoeft alleen maar te googlen bijv. met 'dopluizen bestrijden' om er het nodige over te weten te komen.
Succes, Marei.
Even een beetje opgezoekingswerk gedaan nadat je zei dat het vast dopluizen zijn.
En euhh, ja hoor
Op het internet vond ik terug dat je, door je bladeren met olijfolie in te wrijven, de dopluizen niet meer kunnen ademen en zo loslaten.
Ik begon dus met de plaatsen waar die bolletjes zitten in te wrijven.
Wel, ik zei een blad of 3? Ze zitten verdomd overal!
Ze komen inderdaad los met olijfolie.
Wat een ongelooflijk werk, en ik krijg er kriebels van.
Bedankt voor de hulp, Marei!
Hoi allemaal!
Dit probleem blijft zich maar stellen, ik heb online Promanal R spray gekocht, en heb het nu reeds 3X toegepast.
De dopluis verdwijnt niet...
De bladeren van mijn Yucca worden sneller geel dan ooit, gevuld met die vieze beestjes.
Ik heb mijn Yucca nu al vele jaren en zou hem niet weg willen.
Is een niet-ecologisch product beter? Misschien ene die van binnenuit werkt, en ik er dus niet op moet sprayen?
Je zult je plant moeten zien schoon te krijgen, poetsen dus! Een naar werkje waarschijnlijk, maar dan kun je wel zien of je probleem is opgelost. Sterkte er mee! Marei