menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

Ga naar meest recente reactie

cactusman

Cactusman

mijn orchidee's zijn al maanden uitgebloemd en er zijn nog geen andere opkomst is dat normaal?
zondag 18 maart 2007 - 21:04
Fons

Fons

Over welke orchidee hebben we het?
Indien een phalaenopsis is moet ge wel een beetje gedult hebben,jonge aangekochte planten zijn geforceert in bloei getrokken waarvoor veel energie van het plantje gevraagd is, dit plantje moet bij u terug op kracht komen vooralleer het nieuwe bloemstengels ontwikkeld daarbij komt dat deze planten onberekenbaar zijn kwestie tijdstip wat bloeien betreft.
Heb ook enkele planten staan die tijdens de zomeren nazomer aangekocht zijn zonder herbloei,de oudere zijn allen in herbloei gegaan.
zondag 18 maart 2007 - 21:15
cactusman

Cactusman

bedankt fons heb er 8 soorten staan waaronder phalaenopsis en andere aan gekocht in winkel en orchidee kwekerij onder andere in st.denijs westrem zal nog wat geduld hebben
zondag 18 maart 2007 - 22:10
cvb

Cvb

hallo

ik had vorig jaar meer dan 100 planten staan en een phal kan tot 2x per jaar bloemen zelfs meer op de zelsfte stengel je moet de plant droger zetten en koeler totdat de bloemknop zichtbaar is en dan terug op zijn plaats en dan heb je weer een maand of 4 aan 1 stuk bloem

mvg cvb
woensdag 28 maart 2007 - 04:32
cactusman

Cactusman

alvast bedankt voor het advies zal het zeker proberen
norbert
vrijdag 30 maart 2007 - 20:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).