menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Epifyten

Bromelia

Bromelia

Weet iemand hoe ik epifyten zoals tillandsia's op een stam kan bevestigen en hoe dit in zijn werk gaat.Ik heb 2 grote stukken kienhout dat in aqariums wordt gebruik en daar wil ik enkele tillandsia's op laten groeien maar heb geen idee hoe dat gedaan moet worden.
Kan iemand mij hiermee verder helpen ?
Grtjes Bromelia
maandag 12 september 2011 - 21:42
mjohanna

Mjohanna

Je kunt tillandsia's voorzichtig er op vastbinden met heel dun draad of met henneptouw (vliegertouw) . ik heb ook al eens breigaren gebruikt synthetisch dat word niet zo snel rot als touw. Of repen panty dat is rekbaar en beschadigd de plant niet.

en als je de illusie hebt dat ze op het kienhout gaan groeien kan ik je die ontnemen .
Dat is lang niet zeker. Till. die geen wortels hebben krijgen er vaak ook nooit meer.

Sommige soorten hechten echter wel.

Bega niet de fout om ze vast gaan te kitten zoals je soms in tuincentrums ziet. Dan hebben ze geen lang leven.
Het hout is enkel voor de sier, de tillandsia's hebben het niet nodig om te leven.
Frisse lucht en af en toe iets geneveld met verdund orchideeën mest en ze zijn tevreden. de mijn hangen de hele zomer buiten.

veel succes en ik wil wel een foto zien als het je gelukt is

als je nog wat wil weten zie ik het wel
maandag 12 september 2011 - 23:15
Bromelia

Bromelia

Vanharte bedankt mjohanna voor u uitleg.Was ook niet van plan om de tillandsia's erop te gaan kleven.In de plantenzaak waar ik opzoek ging naar plantjes om op het kienhout te laten groeien zeiden ze me dat dit enkel met tillandsia's en sommige aechmea soorten ging ik had daar al enkele planten uitgezocht die mij wel leuk leken om op het hout te plaatsen die ik toch maar gekocht heb omdat ik ze zo mooi vond het zijn 3 soorten vriesea's en een platycerium.
Morgen ga ik naar een kweker bij ons in de buurt die al 20 jaar ervaring heeft in het kweken van tillandsia's en bromelia's.
Als het lukt plaats ik er foto's van op het forum.
Grtjes Bromelia.
maandag 12 september 2011 - 23:44
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).