menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Olijf in volle grond - advies

Ga naar meest recente reactie

Frankster

Frankster

Hallo forum,

sinds verleden zomer staat mijn olijf buiten in volle grond op een zonnige plaats; ondanks bescherming heeft ie serieuze klappen gekregen deze winter, toen ik hem uitpakte was ie helemaal kaal. Nu beginnen er zich wortelscheuten en stamscheuten te vormen, dus hij komt er wel door. Vraag: kan ik die wortel -en/of stamscheuten best verwijderen voor een sneller herstel in de kruin ?

Alvast Bedankt,

Frank

Tropische Planten & Kamerplanten

woensdag 11 mei 2011 - 16:23
hanninkj

Hanninkj

Is de bovenzijde nog levend? Eerst controleren.
woensdag 11 mei 2011 - 18:58
Frankster

Frankster

Toppen waren dood, maar tot op ongeveer meter twintig zit er in stam en hoofdtakken nog leven (groen onder de bast)
woensdag 11 mei 2011 - 19:52
hanninkj

Hanninkj

Haal een deel van het opschot weg en wacht tot hij boven uitloopt en haal dan de rest weg.
woensdag 11 mei 2011 - 19:53
Frankster

Frankster

Zo gezegd, zo gedaan: heb de grootste scheut aan de stam (ongeveer 20 cm) laten staan, de rest weggehaald. Bedankt voor de goeie raad
woensdag 11 mei 2011 - 20:01
verbena46

Verbena46

Je kan met scheuten die onderaan een olijfboom groeien nieuwe plantjes maken.
Ze moeten een lengte hebben van ongeveer 80-100 cm. Met het zorgvuldig weghalen moet er een stukje hout aan de scheut blijven Zet 'm dan in een pot met goede aarde ( in serre ) en zal ie wortels maken.
Na 2 jaar kan ie in de volle grond.

gr Verbena
woensdag 11 mei 2011 - 20:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).