Met de avocado moet je gewoon de pit goed proper maken, en ook minimum een dag of twee laten weken. Dan zou het vel rond de pit makkelijk te verwijderen (zeker niet vergeten) zijn en er al een klein scheurtje te zien zijn waar die zal beginnen kiemen.
Dan heb ik die in een groot glas gezet (punt naar boven) met aperitiefprikkers erin (3 in totaal) zoat de pit in het glas hangt.
Dan vullen met water totdat de onderste helft van de pit in het water komt te hangen.
Normaal zal die dan eerst een wortel beginnen aanmaken, dus als de wortel zich goed begint te ontwikkelen (delen), dan kan je die in gewone potgrond verder opkweken op dezelfde manier, helft boven en de helft onder de potgrond. Een beetje zoals een kokosnoot dus, de pit staat er na een jaar bij mij nog steeds aan.
Maar meningen over hoe te zaaien verschillen nogal eens,dus ...
Lees je maar eens hoe het nog kan en kies je maar.
Ik ga je eens een foto sturen hoe die er nu bij mij uitziet, dit jaar wordt de uitdaging een vormsnoei toe te passen zodat ie een klein boompje met kroontje maakt in de plaats van een lange spriet. En verpotten zal ik in maart ook eens doen.
http://palmvrienden.net/toonwellens/zaaien/zaaien-van-avocado/